دسته‌بندی نشده

بررسی اجمالی جک S3

بررسی اجمالی جک S3

طراح ظاهری جک اس 3

جک اس 3با ابعاد کوچکی که دارد در رده مینی کراس اورها قرار میگیرد و برای تردد در فضای پر ترافیک شهری گزینه ای ارزنده محسوب میشود که نکته مثبت جک اس 3 در صورت ارائه به بازار ایران است.

 

ابعاد جک اس 3 از لحاظ طولی برابر ۴۳۲۵ میلی‌متر بوده و عرض آن ۱۷۶۵ میلی‌متر است. ارتفاع این شاسی بلند چینی نیز برابر ۱۶۶۰ میلی‌متر است. سایز لاستیک‌های J3 در نسخه اصلی ۱۸۵/۶۵ و از نوع R15 بوده و از رینگ‌هایی آلومینیمی نیز برای جک اس 3 استفاده شده است.

می توان گفت جک اس 3 نزدیک ترین کپی به محصولات هیوندا می باشد. طراحی جلو پنجره مشبک بروز شده با سه خط موازی برجسته شفاف کرومی است که در کنار چراغ های کشیده جلوی جدید  نمای بسیار خوب و خشنی به جک اس 3 بخشیده است.

مه شکن‌های جلوی جک اس 3 در نگاه اول کمی بزرگ‌تر از سایر خودروها به نظر می‌آید و همین نشان از طراحی متفاوت این کمپانی چینی دارد. البته اگر JAC با کمی سلیقه چراغ‌های مه شکن را از نوع زنون انتخاب می‌کرد، زیبایی جک اس 3 دو چندان می‌شد. چراغ های جدید عقب، ضربه گیر جدید از دیگر تغییرات ظاهری جک اس 3 است.

طراح داخلی جک اس 3

راحتی درون کابین، چیزی شبیه به سایر تولیدات این کمپانی است و از یک زبان مشابه بهره گرفته است. استفاده از یک مانیتور بزرگ در وسط کنسول، فرمان چرم و البته زیبای آن همانند سایر محصولات و امکاناتی فراوان، نشان از سلیقه این کمپانی برای جلب رضایت مشتریان دارد. موضوعی که شاید برای ما ایرانیان مهم‌ترین عنصر به شمار می‌رود.

البته تحلیلگران چینی معتقدند که طراحی درون کابین جک اس 3 کمی بیش از حد شلوغ بوده و نمی‌توان آن را در سطحی زیبا طبقه بندی کرد.

جنس به کار رفته مواد برای روکش‌های صندلی، بدنه داخلی، درب‌ها و داشبورد خوب بوده و به سختی می‌توان از آن‌ها و طراحی‌اش ایراد گرفت.

 

مشخصات فنی جک اس 3

پیشرانه به‌کاررفته در جک اس 3 ، 1.5 لیتر حجم دارد و از توانی معادل 111 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 146 نیوتن‌متر برخوردار است. اگر تنها نسبت وزن به اسب‌بخار را در نظر بگیرم می‌شود گفت که با موتور بالنسبه ضعیفی مواجه هستیم، به‌خصوص اگر آن را در کنار پیشرانه 2 لیتری (توربو) S5 بنشانیم، که به‌تنهایی 174 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور را از خود ارائه می‌دهد. در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدل‌های مختلف این خودرو از یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برند.

جک اس 3  از پلت فرمی مشابه با سدان HEYUE A30 و یا همان J4 بهره می‌برد. معرفی این خودرو، بخشی از حمله سنگین جک به بازار خودروهای SUV  محسوب می‌شود که قرار است با عرضه کراس‌اوورهای دیگری همچون S1 و S2 تکمیل گردد. نکته بارزی که در طراحی جک اس 3 جلب نظر می‌کند نمای جلوپنجره آن است که از سبکی پویا و جسورانه‌ای بهره برده و جای‌جای آن را هم نوارهای کرومی پوشانده است. برخی از وب‌سایت‌های چینی جهت توصیف طرح به‌کاررفته در این بخش از واژه‌هایی همچون غول‌پیکر و یا وحشی بهره گرفته‌اند! بخش عقب این خودرو نسبت به نمای جلوی آن کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده است. ستون C به‌کاررفته در بدنه این خودرو تااندازه‌ای پهن بوده و شیشه عقب کوچکی نیز در آن استفاده شده است. همچون اغلب خودروهای چینی، سایز چرخ‌های جک اس 3 نسبت به ابعاد بدنه، قدری کوچک می‌باشد.

 

ایمنی جک اس 3

6 عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ‌های فول، سفارشی) – 2 عدد به‌صورت استاندارد

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه HSA

سیستم‌های کمکی ترمز BOS

تجهیزات جک اس 3

جک اس 3 در بازار چین در تیپ‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که در اینجا دو نمونه پایه (COMFORT) و فول (SMART) آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدل پایه (COMFORT): آینه‌های برقی به همراه راهنمای LED بر روی آن – فرمان برقی – چراغ‌های جلو LED به همراه سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT) – کامپیوتر سفر – قابلیت مات شدن آینه عقب داخل خودرو به‌صورت دستی – یخ‌زدای شیشه عقب – رینگ‌های 15 اینچی – شیشه‌های برقی به همراه ریموت – سیستم صوتی + رادیو + پورت USB و AUX – 4 عدد بلندگو – دو عدد ایربگ – میله‌های درون درب‌ها – قفل ایمنی کودک – ستون فرمان جاذب انرژی – سامانه‌های ایمنی ABS و EBD و BOS – سیستم ضد سرقت الکتریکی و…

مدل فول (SMART): این مدل علاوه بر تجهیزات موجود در مدل پایه از اقلام اضافی ذیل نیز بهره‌مند است:

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل) – رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی – آینه‌های برقی گرم شونده – سنسور عقب – باربند سقفی – فرمان چندکاره + MP5 + GPS + اتصالات بلوتوث + صفحه نمایشگر 7 اینچی- تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده – 6 عدد بلندگو – آلارم ترمزدستی – پوشش چرمی فرمان – سیستم کنترل فشار باد تایرها ((TPMS – صندلی‌های چرمی – سامانه‌های ایمنی ESP، BA، TCS و HSA – سانروف برقی (گزینه اختیاری) و….

مشخصات فنی جک S3

 

تولید کننده جک S3

کشور تولید کننده  چین
کارخانه تولید کننده  JAC MOTORS
شرکت گارانتی  کرمان موتور

مشخصات فنی جک S3

موتور 4 سیلندر خطی
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 3500- 4500 دور در دقیقه
حجم موتور 1590 سی سی
 تعداد سوپاپ 16 DOHC
جعبه دنده اتوماتیک CVT
شتاب ۰ تا 100 12.8 ثانیه
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
 وزن خالص 1250 کیلوگرم
فاصله محورها 2560 میلی متر
ابعاد چرخ های جلو وعقب 205/55R16

مصرف سوخت جک S3

داخل شهر – Lit/100km
 خارج شهر – Lit/100km
 ترکیبی 5.9 Lit/100km
استاندارد آلایندگی یورو 5

سیستم ترمز جک S3

ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق جک S3

تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب میل پیچشی نیمه مستقل

ظرفیت جک S3

باک بنزین 45 لیتر
سرنشین 5 نفر

ابعاد جک S3

عرض  (1765) mm
طول  (4325) mm
ارتفاع  (1660) mm

امکانات ایمنی و آپشن های جک S3

 

ایربگ راننده و سرنشین جلو ( در نسخه فول 6 عدد )
کنترل فشار باد تایرها TPMS
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
ترمز کمکی هیدرولیک HBA
مجهز به ABSEBD
سیستم کنترل پایداری ESP
 چراغ روز Day light
 روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ی جلو با توجه به نور محیط
 آینه های جانبی با تنظیم برقی به همراه گرمکن
 تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
 کامپیوتر سفری
 سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
 صندلی چرمی
 سیستم پخش mp5 + شش بلندگو
 بلوتوث + ورودی AUX و USB و iPOD
 چراغ های مه شکن جلو و عقب
 برف پاک کن شیشه عقب +
 سوکت 12 ولت روی داشبورد
سنسور پارک عقب
سانروف
کروز کنترل
فرمان برقی EPS با قابلیت تنظیم ارتفاع
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.