فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

دسته موتور راست ایکس 50

دسته موتور راست ایکس 50

دسته موتور قطعه ای است که موتور را در اتومبیل شما نگه می دارد. این بخش در واقع نقش اساسی در عملکرد خودروی شما دارد، بنابراین اگر شروع به خرابی کند، در نحوه کار وسیله نقلیه خود متوجه علائم نامطلوبی خواهید شد. با افزایش اطلاعات خود در مورد دسته موتور و علائم مربوط به خرابی آن، می توانید از اتومبیل خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید.
دسته موتور چیست؟
دسته موتور دقیقاً همان چیزی است که نام دارد، بخشی از ماشین شما که موتور را در جای خود نگه می دارد. از آنجایی که گیربکس و موتور شما به هم پیچیده است، برای جلوگیری از حرکت در اطراف آنها به دسته های نگهدارنده احتیاج دارید. معمولاً یک دسته گیربکس و دو یا سه دسته موتور را نگه می دارد. در اغلب اتومبیل ها یک موتور و گیربکس در کنار یکدیگر اسمبل شده و سه یا چهار دسته آنها را در جایگاه خود نگه می دارند. دسته ای که گیربکس را نگه می دارد، دسته گیربکس نامیده می شود و بقیه اجزا بر روی دسته موتور نصب می شوند. آنها معمولاً از لاستیک و فلز تشکیل شده و در بلوک موتور و قسمت های مختلف بدنه متصل می شوند تا اطمینان حاصل شود که قطعات بیش از آنچه برای آنها تعریف شده حرکت نمی کنند.
علائم بروز خرابی در دسته موتور چیست؟
خبر جالب این است که دسته موتور به هیچ وجه به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد. خبر بد این است که باید آنها را طی پنج تا هفت سال تعویض کنید. در واقع امکان تعمیر دسته موتور وجود ندارد و باید در صورت بروز هر گونه خرابی آن را به کلی تعویض کنید. قابل توجه ترین نشانه خرابی دسته موتور، سر و صداهای ناشی از موتور است. این صداها ممکن است به شکل چکاچکا، صدای انفجار و یا صداهای مزاحم دیگر باشند و نتیجه حرکت موتور و ضربه زدن به بدنه ماشین و سایر قسمت های زیر کاپوت است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.