ایکس 60, شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

درسوپاپ فلزی ایکس 60

درسوپاپ فلزی ایکس 60

در یک دنیای کامل، یک موتور برای مدت زمان نامحدودی تمیز و بدون نشتی باقی می ماند. با این حال، مفهوم چنین چیزی بیش از آرزو و آرزو نیست. با افزایش سن و مسافت پیموده شده کافی، هر موتوری مستعد نشتی مزاحم می شود که می تواند منجر به تعدادی از مسائل تشدید شود. نشت هایی از این نوع می تواند از منابع متعددی منشاء بگیرد که اغلب از نظر شدت متفاوت است. رایج ترین این نشت ها به روغن موتور گرم اجازه می دهد تا از بلوک موتور و سر سیلندر خارج شود و قسمت بیرونی موتور آسیب دیده را پوشش دهد.
شاید رایج ترین نشت روغن موتور، نشت هایی باشد که از پوشش(های) سوپاپ موتور منشأ می گیرند. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق موتورهای با سن متوسط، درجاتی از نشت روغن مربوط به پوشش سوپاپ را نشان می‌دهند که باعث می‌شود تعداد نامحدودی از رانندگان به فکر تعمیر چنین مشکلاتی در سال باشند.

درب سوپاپ چیست؟
یک موتور احتراق داخلی استاندارد از اجزای ساختاری متعددی تشکیل شده است که همه آنها برای عملکرد بدون زحمت در کنار هم قرار گرفته اند. با این حال، این اجزا باید به یکدیگر آب بندی شوند تا از هدر رفتن سیال در هنگام کارکرد موتور جلوگیری شود. این مهر و موم با استفاده از واشرهای تخصصی شکل می گیرد که به ابعاد دقیق لازم برای جاسازی مناسب بریده یا قالب گیری شده اند. در گذشته، واشرهایی از این نوع از الیاف فشرده یا چوب پنبه با ضخامت های مختلف ساخته می شدند. امروزه اکثریت قریب به اتفاق واشرهای خودرو از پلاستیک با روکش لاستیکی یا ترکیبات ویژه فایبرگلاس ساخته می شوند.

یکی از اتصالات ساختاری خاصی که نیاز به استفاده از واشر دارد، اتصالی است که بین سر سیلندر موتور و واشر (های) پوشش سوپاپ وجود دارد. یک موتور خطی استاندارد دارای یک سر سیلندر است، در حالی که موتورهای با پیکربندی “V” دارای دو سر هستند. این سرها شامل اجزای سوپاپ موتور ( سوپاپ ها، فنرهای سوپاپ و راکرها) هستند که به طور مداوم برای کنترل توزیع هوای ورودی در هر سیلندر و همچنین انتشار گازهای احتراق در مجرای اگزوز فعال می شوند. این اجزای سوپاپ توسط یک منبع ثابت روغن موتور خنک و روانکاری می شوند.

هر سر سیلندر با یک درپوش سوپاپ پوشیده شده است که در ادبیات خدمات دوره قبل از آن به عنوان روکر روکر نیز یاد می شد. روکش سوپاپ موتور از هدر رفتن روغن از سر سیلندرهایی که روی آن قرار دارند جلوگیری می کند و همزمان از رسوب زباله در داخل آن جلوگیری می کند. بین هر سرسیلندر و پوشش سوپاپ، یک واشر پوشش سوپاپ قرار دارد که مهر و موم بسیار کارآمدتری نسبت به اتصالات فلز روی فلز ایجاد می کند. بدون واشر پوشش سوپاپ، روغن به راحتی از محل اتصال بین این دو جزء حیاتی خارج می شود.

فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، درسوپاپ فلزی ایکس 60 یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.