فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک جی 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی

سوپاپ جک جی 5 با بهترین برند جعبه آبی

تولید قدرت در موتور به این شکل است که ابتدا گاز وارده را متراکم می شود و بعد از آن انفجار مولکول های گاز را به حرکت پیستون تبدیل می کند و حتما محیط سیلندر باید بسته باشد و هیچ ارتباطی با بیرون نداشته باشد به همین دلیل از سوپاپ استفاده می شود که ارتباط بین سیلندر و محیط بیرون را قطع و وصل کند،در نتیجه سوپاپ یکی از دریچه های قارچی شکل قطعات موتور است که بر روی سرسیلندر گذاشته می شود و مخلوطی از هوا و سوخت را برای ورود و خروج دود کنترل میکند. انواع سوپاپ بسته به نوع و کارکرد آنها به دو ایتم سوپاپ های ورودی مانند(هوا و بنزین) و سوپاپ های خروجی (دود و اگزوز) اشاره کرد.
اما شاید براتون سوال باشه که قیافه سوپاپ به چه شکلی هست باید بهتون بگم که اغلب سوپاپ ها شبیه قارچ های با کلاهک پهن و صاف هستند و شامل یک ساقه (شبیه ساقه قارچ ) و یک لبه تخت و پهن ( مثل کلاهک قارچ) می باشد.در رابطه با نحوه عملکرد سوپاپ باید در جریان باشید سوپاپ ها به وسیله فرمان گرفتن از میل سوپاپ در لحظه ی معین بازشده و توسط فنر سوپاپ بسته می شود.
یکی از دریچه های قارچی شکل قطعات موتور است که بر روی سرسیلندر گذاشته می شود و مخلوطی از هوا و سوخت را برای ورود و خروج دود کنترل میکند.کنترل ورود و خروج به وسیله هر چیزی میتوان یک سوپاپ نامبرده شود.
میل بادامک چیست؟
قطعه ای است که با زمانبندی و تنظیم آن باز و بسته شدن سوپاپ را کنترل می کنیم .ساختار و شکل برجستگی های روی میل بادامک ها زمان باز و بسته شدن سوپاپ و ماندن درحالت بسته را تعیین میکند و هماهنگی بالا و پایین رفتن پیستون با باز و بسته شدن سوپاپ باعث می شود.میل بادامک همیشه درارتباط با میل لنگ نگه داشته می شود و میل لنگ هم تحت تاثیر بالا و پایین رفتن پیستون می چرخد به همین دلیل میل بادامک خودکار با پیستون تنظیم میشود.هماهنگی این دو قطعه باعث باز شدن سوپاپ هوا ودود می شود،تا پایان مرحله قدرت سوپاپ بسته می ماند تا وقتی که حرکت رو به بالای پیستون سوپاپ دود هم بار شود و تا رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا باز می ماند و به همین صورت دوباره دور جدیدی آغاز میشود.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، سوپاپ جک جی 5 با بهترین برند جعبه آبی یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.