820, شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

کالیپر چرخ عقب 820 / سیلندر چرخ عقب 820

کالیپر چرخ عقب ۸۲۰ / سیلندر چرخ عقب ۸۲۰

سیستم ترمز هر خودرو از مهم‌ترین قسمت‌های یک خودرو محسوب می‌شود زیرا بدون وجود سیستم ترمز قادر به توقف نخواهید بود و احتمال برخورد با موانع و خودروهای دیگر بسیار بالا خواهد بود که این موضوع ایمنی راننده و سرنشینان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. کالیپر ترمز در دو نوع ثابت و شناور وجود دارد که در در نوع شناور تعداد پیستون‌های موجود نسبت به نوع ثابت کمتر است. به طوری که برای کالیپر شناور یک یا دو پیستون وجود دارد در صورتی که در کالیپر ثابت می‌توان چندین پیستون داشت که همین موضوع از مزیت‌های آن به حساب می‌آید البته از طرفی این موضوع باعث می‌شود که کالیپر‌های ثابت از شناورها گران قیمت‌تر باشند.
همچنین نوع شناور کالیپر ترمز نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به نوع ثابت دارد. زنگ زدگی و گرد و خاک دو دلیل رایج و معمول مشکلات مکانیکی کالیبرهای شناور هستند و با وجود این گرد و خاک کالیبر ترمز قادر به جدا کردن روتور از لنت ترمز نخواهد بود به همین دلیل از قدرت بیشتری استفاده می‌کند که این موضوع اصطحکاک بیشتری را تولید کرده و در نتیجه‌ی اصطحکاک بیشتر گرمای بیشتری هم تولید می‌شود که گرمای بیش از اندازه در طی دراز مدت به این قطعه آسیب جدی وارد می‌کند.
خرابی و تعویض سیلندر چرخ خودرو
سیلندر ترمز خودرو یکی از قطعات ایمنی خودرو محسوب می‌شود، و باید به صورت دوره‌ای بررسی شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. زمانیکه کفشک‌های ترمز و یا کاسه ترمز تعویض می‌‌شود، گاهی تعویض سیلندر ترمز همزمان با این قطعات توصیه می‌گردد.
یک سیلندر ترمز معیوب می‌تواند مشکلات فراوانی بوجود آورد که در زیر به چند مورد اشاره شده است:
اختلال در عملکرد ترمز
از دست رفتن روغن ترمز
خرابی کاسه ترمز یا حتی مدار ترمز در بدترین حالت
بنابراین، رانندگان زمانیکه با هرگونه خرابی سیلندر ترمز که رو به رو می‌شوند، باید فورا به یک متخصص مراجعه کنند. در هنگام تعویض و نصب قطعه جدید باید توصیه‌های خودروساز را در نظر گرفت و این کار تنها توسط یک مکانیک مجرب قابل انجام است.
موارد زیر را می توان از نشانه های سیلندر ترمز چرخ معیوب دانست:
پدال ترمز خمیر مانند
پاسخ دهی ضعیف سیستم ترمز
نشتی روغن ترمز
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، کالیپر چرخ عقب 820 / سیلندر چرخ عقب 820 یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.