ایکس 60, شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

توپی چرخ جلو ایکس 60

توپی چرخ جلو ایکس 60

توپی چرخ خانواده ای از برینگ ها به نام Hub (هاب) شمرده می شود. توپی چرخ یک بخش اساسی در خودروها، بویژه اتومبیل های سبک و سنگین است که هدف اصلی از حضور این قطعه سوار شدن چرخ بر روی وسیله نقلیه می باشد. توپی چرخ یک بخش اساسی در خودروها، بویژه اتومبیل های سبک و سنگین است که هدف اصلی از حضور این قطعه سوار شدن چرخ بر روی وسیله نقلیه می باشد.
آشنایی با توپی چرخ
در واقع توپی چرخ مکانیزمی است که چرخ دور آن می چرخد. چرخ روی توپی سوار شده و بلبرینگ­های آن در توپی جای می­گیرند. گشتاور از طریق اکسل به توپی و در نهایت به چرخ ها منتقل می شود. این قطعه معمولا بین محور گرداننده و دیسک ترمز قرار می گیرد. در مورد این قطعه انتخاب درست و مطابق با مشخصات خودرو اهمیت بالایی دارد زیرا که می تواند از هر گونه خطر شکست جلوگیری کند.
این انتخاب درست و مطابقت با مشخصات خودرو بدین دلیل عنوان می شود که یکی از تمایزات بین توپی های چرخ به تعداد سرپیچ های موجود روی آن است که تعداد آن ها بستگی به طراحی قطعه دارد.
توپی از یک سمت به چرخ و از سوی دیگر به شاسی متصل می شود. جهت این اتصال این قطعه دارای یک یا دو فلانج است. فلانج چرخ از طریق برینگ موجود در توپی اجازه حرکت می یابد. چرخ در واقع به توپی پیچ و مهره می شود. بسته به ساختار این قطعه انتهای آن دارای دندانه های زبانه داری است که با دندانه های موجود بر روی شفت جفت می شوند.
عملکرد صحیح این قطعه جهت تامین امنیت خودرو بسیار اهمیت دارد، لذا لازم است در صورت مشکوک بودن به خرابی آن فورا جهت بررسی آن اقدام کرد.
نشانه های معیوب بودن توپی چرخ بستگی به شدت آن داشته و همراه با جزئیاتی می باشد.. تشخیص برخی از آن ها سخت بوده و ممکن است پیش از اصلاح عیب آسیب های جدی وارد کند. وجود صدا به طور کلی یکی از نشانه های خرابی این قطعه می باشد.
وظیفه اصلی توپی چرخ چیست؟
توپی چرخ به عنوان برینگ توپی و بیرینگ چرخ نیز شناخته می شود. برینگ توپی قطعه اصلی و حیاتی در خودروها علی الخصوص خودروهای سنگین به شمار می آید. هدف از استفاده از این قطعه این است که چرخ را بر روی خودرو به اصطلاح سوار کند یا محکم کند. تقریبا می توان گفت که محل قرار گیری این قطعه در اکثر خودروها بین گرداننده و دیسک ترمز قرار دارد. یکی از راه های جلوگیری از شکسته شدن آن این است که به درستی بسته و محکم شود.
نشانه های خرابی توپی چرخ
توپی از جمله قطعاتی به شمار می آید که خرابی در آن همراه با جزئیات بوده و برای تشخیص نوع خرابی نیاز به اطلاعات بیشتری دارید. درواقع نشانه و علائم خرابی در آن تقریبا شبیه به سایر قطعات است و به همین دلیل تشخیص آن کمی دشوار خواهد بود. عملکرد و وجود توپی برای خودرو بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم کارکرد مناسب مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در صورت هر گونه مشکل یا نشانه ای به مکانیک خودرو مراجعه کنید.
از جمله علائم و نشانه های خرابی در توپی چرخ عبارت اند از
شنیده شدن صدا از چرخ ها: اگر صداهای غیر عادی مانند صدای ضربه یا گیرکردن یک جسم خارجی در چرخ شنیدید، احتمالا در سیستم چرخ های خودرو مشکلی ایجاد شده است. این صدا هنگامی که با سرعت رانندگی می کنید بیشتر می شود. همچنین ممکن است که در هنگام دور زدن صدای تیک تیک به گوشتان بخورد. به طور کلی هر گونه صداهای غیر عادی مانند این ها می تواند نشان از خرابی توپی چرخ باشد.
لرزش فرمان: یکی از مشکلاتی که نشان از مشکل احتمالی در توپی چرخ را دارد، لرزش فرمان است. البته لرزش فرمان به دلایل دیگر هم اتفاق میافتد. اما اگر شما نیز با این اتفاق روبه گشتید، توپی چرخ را نیز بررسی کنید و به آن توجه داشته باشید.
شکشته شدن بلبرینگ چرخ: گاهی اوقات اغلب افراد با مشکلاتی نظیر خراب شدن زود به زود بلبرینگ مواجه می شوند. اما نه تنها بررسی نمی کنند بلکه بدون توجه نیز از کنار آن عبور می کنند. یکی از علل های زود خراب یا شکسته شدن بلبرینگ ها، وجود مشکل در توپی چرخ است.
اخلال در عملکرد ترمز: یکی دیگر از نشانه های خرابی توپی چرخ ها، اخلال در عملکرد ترمز است. ممکن است که برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که به هنگام ترمز گرفتن، ترمز به سختی عمل کرده یا به اصطلاح می کشد.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، توپی چرخ جلو ایکس 60 یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.