شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک اس 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی

کیت تایم جک اس 5 برند گتس

تسمه تایم که وظیفه کنترل حرکت نیل سوپاپ و باز و بسته شدن به موقع سوپاپ ها را برعهده دارد، سرعت گردش میل لنگ و میل سوپاپ را با یکدیگر هماهنگ می کند تا عملیات احتراق به درستی صورت پذیرد. تسمه تایم جزء قطعات لاستیکی موتور خودرو محسوب شده و تسمه ای دندانه دار می باشد. اگر به بخش داخلی این قطعه نگاه کنید، متوجه دندانه های عرضی عاجدار آن خواهید شد. در سر میل لنگ قطعه ای دندانه دار به نام پولی سر میل لنگ وجود دارد که قابلیت قرار گرفتن تسمه دندانه دار را دارد. به طور مشابه میل سوپاپ نیز این چرخ دنده را داشته با این تفاوت که قطر و سایز آن در مورد میل سوپاپ بزرگ تر می باشد. تسمه تایم در واقع با اتصال این دو چرخ دنده به یکدیگر، نیرو را از میل لنگ به میل بادامک منتقل می کند. این تسمه ها با توجه به نوع خودرو و کاربردشان دارای جنس های متنوع بوده که با گام های متفاوت و پروفیل دندانه های مختلف تولید می شوند. در اینجا منظور از گام در تسمه تایم در واقع فاصله بین مرکز یک دندانه تا مرکز دندانه بعد و پروفیل شکل دندانه ها می باشد. تسمه تایم را از آنجایی که به آسانی قابل دیدن نیست می توان تسمه فراموش شده نامید که در پشت پوششی قرار می گیرد. با برداشتن این پوشش، این قطعه قابل مشاهده می باشد. در صورتی که به این قطعه توجه کافی نداشته و یا به موقع آن را تعویض نکنید، بسیار می تواند برای شما دردسرساز باشد.
تسمه تایم یک جزء اساسی در خودرو محسوب می‌شود که عملکرد مهم احتراق در موتورخودرو را تسهیل می‌کند. این تسمه همچنین گردش میل سوپاپ و میل لنگ را هماهنگ می‌کند. میل سوپاپ یا میل بادامک از اجزای خودرو است که وظیفه بازکردن و بستن سوپاپ ها را بر عهده دارد و تسمه تایم، میل لنگ و میل سوپاپ را با هم مرتبط می‌سازد.
یکی از دلایلی که شما را به تعویض کیت تسمه تایم (تسمه تایم، هرزگرد و بلبرینگ تایم) به صورت یکجا توصیه می‌کنیم مستهلک شدن همه قطعات کیت به مرور زمان است. وقتی تسمه استفاده شده و دچار پوسیدگی می‌گردد، قطعات دیگر همچون بلبرینگ تایم و هرزگرد نیز استفاده و مستهلک شده و به پایان عمر مفید خود نزدیک شده‌اند. به همین دلیل به جای تعویض تسمه و بلبرینگ ها در چند مرحله با خرید کیت تسمه تایم و تعویض همزمان آن‌ها علاوه بر پرداخت هزینه کمتر بابت خریداری قطعات، مبلغ کمتری نیز به عنوان دستمزد به مکانیک و تعمیرکار خودرو خود پرداخت خواهید کرد.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، کیت تایم جک اس 5 برند گتس یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.