فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک اس 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی

شاتون جک اس 5 اتومات

همانطور که می‌دانید خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده است که با یکدیگر هماهنگ بوده و در نهایت نتیجه نهایی را برای راننده خودرو و سرنشینان آن به ارمغان می‌آورند. قطعاتی همانند شمع خودرو که وظیفه جرقه زنی و شروع احتراق را دارد؛ وایر شمع که وظیفه انتقال جریان برق به سر شمع‌ها را دارد؛ باتری که وظیفه تأمین انرژی اولیه مورد نیاز برای شروع به کار خودرو به عهده آن است و قطعاتی بسیار زیاد دیگری که با انجام درست و به موقع وظایف خود به عملکرد صحیح خودرو کمک می‌کنند.

در داخل پیشرانه خودروها قطعه‌ای به نام شاتون (به انگلیسی: connecting rod) وجود دارد که در حقیقت اهرمی است که در موتورهای پیستونی حرکت خطی پیستون را به حرکت چرخشی میل لنگ تبدیل می‌کند. چرخش شاتون ، این اجازه را می‌دهد تا پیستون به سمت بالا و پایین حرکت کند. اینگونه است که گشتاور چرخشی در موتور ایجاد می‌شود. شاتون

شاتون را باید یکی از اجزای حیاتی موتور دانست که ارتباط بین میل لنگ و پیستون را برقرار می‌کند. سر کوچک‌تر شاتون به پیستون و سر بزرگ‌تر آن به میل لنگ متصل است. از آنجا که ضربات پیستون به شاتون و سپس به میل لنگ منتقل می‌شود لذا شاتون باید استحکام و قدرت کافی در برابر این ضربات را داشته باشد و از همین روی، شاتون‌ها از فولاد ساخته می‌شوند. در صورتی که شاتون از استحکام کافی برخوردار نباشد در اثر فشار وارده از موتور، فرسوده شده و پس از مدتی خم می‌شود که آسیب‌های زیادی را برای موتور به همراه خواهد داشت.

حرکتی که در اثر احتراق در موتور به وجود می‌آید به صورت رفت و برگشتی است. در واقع در اثر احتراق سوخت در سیلندرها، پیستون به صورت رفت و برگشتی به حرکت در می‌آید. این حرکت رفت و برگشتی از طریقی شاتون به لنگ های متحرک میل لنگ منتقل می‌شود. طراحی خاص میل لنگ، این حرکت رفت و برگشتی شاتون را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند و بدون وجود شاتون و یا در صورت خرابی آن، این حرکت دورانی تولید نخواهد شد.

میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبکلیک

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.