فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک اس 5

میل موجگیر عقب جک اس ۵ اصلی

با این وجود بهتر است اطلاعات بیشتری نیز در مورد ماهیت و کاربرد دقیق این وسیله داشته باشید. این قطعه در حقیقت به بخشی از سیستم تعلیق خودرو گفته می شود که می تواند پایداری و سکون خودرو را در پیچ های تند و همچنین حرکت های مارپیچی حفظ کند. میل موجگیر غالبا یکی از میله های فولادی شکل می باشد که در دو سر خود دارای بوش بوده و به قسمت زیرین کاپوت وصل می شود. این میله چرخ های روبرو هم را به هم دیگر متصل میکند.

وظایف میل موجگیر خودرو چیست؟

این مدل از میله ها دارای وظایف مخصوص به خود هستند که می توانند دلیل اهمیت داشتن این قطعه در خودرو را نشان دهند.

تثبیت پایداری خودرو

اولین مورد در خصوص تثبیت کردن پایداری خودرو است. با وجود میل موجگیر خودرو می تواند در زمان حرکت با سرعت های بالا و همچنین در پیچ های تند و شدید، پایداری خودش را حفظ کند. اگر از این مدل از میله ها استفاده نکنید، خودرو نمی تواند در چنین موارد خودش را ثابت نگه دارد.

وصل کردن چرخ ها به هم

مورد بعدی در خصوص وصل کردن چرخ های ماشین به یکدیگر است. میل موجگیر می تواند دو چرخی که روبروی هم قرار گرفته اند را به هم متصل کند. از این طریق نیز می تواند حرکت چرخ ها را کنترل نماید.

افزایش ایمنی خودرو

همان طور که گفته شد این مدل از میله ها می توانند حرکت خودرو در پیچ های شدید را به خوبی کنترل کنند. در واقع در هنگام پیچیدن خودرو یک نوع نیروی گشتاوری ایجاد می شود. اگر این نیروی ایجاد شده گشتاوری کنترل نشود، خودرو سرنگون خواهد شد. در چنین شرایطی میل موجگیر وارد عمل می شود و نیروی گشتاوری را مخالف با نیروی قبلی وارد عمل می کند. این نیروی گشتاوری از سرنگون شدن خودرو جلوگیری می کند و ایمنی را به خودرو می دهد. شما می توانید میل تعادل درب ولوو را از فروشگاه میثم یدک تهیه و خریداری نمایید.

متصل نگه داشتن لاستیک و جاده

یکی دیگر از کارایی ها و وظایفی که میل موجگیر به عهده دارد، مربوط به متصل نگه داشتن ارتباط بین لاستیک و جاده است. این موضوع سبب می شود تا در زمانی که خودرو در پیچ های تند در حال حرکت است، ارتباط بین لاستیک و آسفالت همچنان برقرار بماند و لاستیک از سطح جاده جدا نشود.

علائم خرابی میل موجگیر

میل موجگیر زمانی که دچار خرابی می شود، یک سری از علائم را از خودش نشان می دهد. این علائم می توانند به شما کمک کنند تا خرابی میله مورد نظر را راحت تر تشخیص داده و از این طریق بتوانید سریع تر به دنبال راه حل مناسب برای حل این مسئله بگردید.

صدای تق تق از زیر خودرو

این مدل از صدا با صدایی که مربوط به شل شدن یکی از قطعات است، می تواند دارای تفاوت هایی باشد. برای آن که بتوانید به شکل مناسبی این صدا را تشخیص دهید، باید بگوییم چیزی که می شنوید، مربوط به صدای ساییده شدن بوش های میل موجگیر می باشد. معمولا این صدا در زمان هایی که در حال رانندگی در مسیر ناهموار هستید و یا در زمان چرخاندن سریع فرمان، به خوبی شنیده می شود.

صدای شدید و ممتد زیر خودرو

این مورد دومین نشانه ای است که مشخص می کند میل موجگیر خودرو دچار خرابی شده است. البته این صدای ممتد و شدید در زمانی بروز پیدا می کند که بوش ها به طور کامل فرسوده، پاره و خراب شده باشند. در غیر این صورت چنین چیزی را نمی توانیم ببینم. زمانی که خودرو در مسیرهای ناهموار حرکت می کند، میزان این صدای تق تق بسیار بیشتر نیز می شود.

عملکرد کند خودرو

این مورد یکی از ساده ترین مواردی است که می توانید از آن برای تشخیص دادن خراب بودن یا نبودن میل موجگیر استفاده کنید. اگر میل موجگیر خراب باشد، در زمانی که دور می زنید، خودرو عملکرد بسیار آهسته ای را از خودش نشان می دهد. همین موضوع سبب می شود تا شک شما در مورد خرابی میل موجگیر تبدیل به یقین شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.