ایکس 60, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

پمپ ترمز ایکس 60

پمپ ترمز ایکس ۶۰

هر خودرو و وسیله نقلیه ‌ای به یک سیستم ترمز احتیاج دارد تا به واسطه آن ، حرکت آن کند شود یا به طور کامل متوقف شود . طریقه کار این سیستم هم به صورت کلی این چنین می باشد که به هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید ، مایعی که معمولا روغن ترمز است فشرده می شود و بعد از طریق لوله‌ ها و سیلندر ها ، این فشار وارد شده تقویت و جا به ‌جا می شود و در آخر ، به سیلندر ها و سیستم ناظر بر هر چرخ انتقال داده می‌ شود . البته نا گفته نماند که این فشار و فشردگی ، توسط سیستم‌ های موجود افزایش می یابد و در نهایت چند برابر می‌ شود . در نتیجه ، سرعت حرکت چرخ‌ ها کند شده یا به واسطه مقاومتی که وارد می شود از حرکت باز می‌ ایستند.
پمپ ترمز چه وظیفه ای دارد ؟
در جواب این سوال باید گفت که ترمز متشکل از یکسری اجزای اصلی می باشد . اصلی ‌ترین و مهم ترین اجزای آن نیز پدال ترمز ، بوستر مکشی ترمز یا تقویت ‌کننده و پمپ ترمز می باشد . به هنگامی که راننده اراده می‌ کند تا سرعت خودرو را کم کند یا کاملا آن را متوقف کند ، این کار را تنها با فشار دادن پدال ترمز می تواند انجام دهد . در واقع راننده یک نیروی مکانیکی با پاهایش ایجاد می ‌کند . این فشار به پدال و سپس به بوستر وارد می شود و سپس به پمپ ترمز انتقال داده می ‌شود .
در حالت کلی پمپ ترمز وظیفه 3 کار مهم را عهده دار است ؛ تبدیل کردن نیروی مکانیکی به نیروی هیدرولیکی ، تقویت این نیرو تولید شده و در وهله آخر انتقال دادن آن به چرخ‌ ها است . فشار اولیه وارد شده به پمپ ترمز ، سبب می ‌شود تا روغن داخل سیلندر اصلی آن توسط لوله و کانال خاصی به چرخ‌ ها انتقال داده شود . همچنین قدرت این انتقال به وسیله این پمپ چندین برابر هم می‌ شود . این پمپ و مخزن ترمز ، در محفظه موتور و نزدیکی پدال ترمز ، روی بوستر قرار داده شده است . در صورتی که روی کارکرد منظم و دقیق و سرویس منظم پمپ ترمز کنترل داشته باشید ، شاهد بالا رفتن عمر مفید لنت ترمزهای اتومبیل خود خواهید بود .

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.