فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک اس 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی

خنک کن گیربکس جک اس 5

خنک کن گیربکس جک اس 5

گیربکس اتوماتیک یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این نوع گیربکس‌ها در هنگام کار، حرارت زیادی تولید می‌کنند که باید توسط خنک کن گیربکس اتوماتیک کاهش یابد. خنک کن گیربکس اتوماتیک یک قطعه کوچک است که در کنار گیربکس قرار دارد و وظیفه خنک کردن روغن گیربکس را بر عهده دارد.
علائم خرابی خنک کن گیربکس اتوماتیک
خرابی خنک کن گیربکس اتوماتیک می‌تواند منجر به آسیب دیدن گیربکس شود. علائم خرابی خنک کن گیربکس اتوماتیک عبارتند از:
افزایش دمای روغن گیربکس
بوی سوختگی از گیربکس
شوک و ضربه در هنگام تعویض دنده
سروصدای غیرعادی از گیربکس
تغییر در عملکرد گیربکس
نحوه پیشگیری از خرابی خنک کن گیربکس اتوماتیک
برای پیشگیری از خرابی خنک کن گیربکس اتوماتیک، باید به نکات زیر توجه کنید:
روغن گیربکس را سر تایم تعویض کنید.
از روغن گیربکس با کیفیت مناسب استفاده کنید.
از گیربکس در شرایط خرابی و مشکل استفاده نکنید.
خنک کننده گیربکس چگونه کار می کند؟
زمانی که ماشین شروع به کار و حرکت می کند گرما گیربکس زیاد می شود و این گرما توسط چرخ دنده ها به روغن واسکازین منتقل می گردد، در نهایت گرما روغن واسکازین بالا می رود. این گرما زیاد به وسیله سنسور ها به ECU اعلام شده و سپس با دستور کامپیوتر ماشین رادیاتور گیرکس شروع به فعالیت می کند و روغن خنک کننده وارد گیربکس می شود و در نتیجه موجب خنک شدن روغن گیربکس و هم چنین خنک شدن سیستم جعبه دنده می شود.
اگر این ستستمی که توضیح دادیم به درستی عمل نکند و دمای گیربکس به بالاتر از حد مجاز برسد ماشین شما با مشکل مواجه می شود، این مشکلات عبارتند از:
فاسد شدن روغن گیرکس یا همان واسکازین و در پی آن نیاز است که شما زودتز از مان استاندارد مجبور شوید روغن گیربکستان را عوض کنید.
در صورت عیب در سیستم خنک کنندگی و بالا رفتن بیش از حد دمای گیربکس، چرخ دنده ها روانکاری نمی شود و این نکته باعث می شود آسیب های جدی و خسارت های پرهزینه برای گیرکس ماشین شما به بار آورد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.