دسته‌بندی نشده

جلو پنجره جیلی شاسی اسپرت

جلو پنجره (Front Grille) در خودرو یکی از انواع لوازم یدکی و جانبی آن محسوب می‌ شود که شاید تاکنون آن طور که باید به آن پرداخته نشده است! در مقالات متعدد، بارها درباره نحوه عملکرد موتور خودرو، رادیاتور خودرو و نحوه صحیح رانندگی یا سایر لوازم یدکی خودرو بسیار صحبت کرده ‌ایم. مسئله لوازم یدکی جلو پنجره در ماشین چیزی است که شاید کمتر در مورد آن صحبت شده است و افراد به ندرت در مورد آن فکر می کنند! این لوازم یدکی یک قطعه به شکل های مختلف است که در جلوی وسیله نقلیه نصب می شود و در انواع مدل های خودرو از نظر شکل ظاهری، ابعاد، اندازه و جنس مواد اولیه با یکدیگر متفاوت هستند.
لوازم یدکی جلو پنجره در خودرو، قطعاتی مشبک و معمولاً به حالت مستطیل شکل و کشیده هستند که از جنس فلز یا پلاستیک مقاوم ساخته می شوند. تولید کنندگان انواع خودرو از این لوازم یدکی برای طراحی ویژه خودروهای خود استفاده می‌کنند. همین مشبک بود این قطعه باعث می شود که عملکرد بهینه در انواع خودرو داشته باشد.
اهمیت جلو پنجره خودرو
چهره خودرو:
جلو پنجره یا همان به اصطلاح شبکه ، میتواند تاثیر به سزایی در دید ما از آن خودرو داشته باشد. این قطعات خودرو را قادر میسازند تا سبک خاصی داشته باشند و بتوانند خریداران بالقوه را به خود جلب کنند.
خنک کردن موتور:
شبکه ، نقش مهمی در خنک کردن موتور ، به خصوص رادیاتور ، دارد و برای جلوگیری از گرمای بیش از حد ، انجام وظیفه می کند. این کار از طریق انتقال جریان هوا به صورت مستقیم به سمت رادیاتور جهت خنک کردن آب انجام می شود.
ایمنی و حفاظتی:
این قطعات نقش ایمنی و حفاظتی خودرو را نیز دارند ومانع برخورد اجسام نوک تیز و سنگین به رادیاتور و سوراخ شدن آن می شود. افزایش ایمنی و جلوگیری از در دسترس بودن قفل کاپوت برای سارقین از کاربردهای دیگر جلو پنجره می باشد.
چرا ماشین‌ها به جلو پنجره نیاز دارند؟
در کنار عملکرد‌های واضحی مثل خنک شدن موتور و تهویه، جلو پنجره می‌تونه کاربرد‌های مفید دیگه‌ای هم داشته باشه. مثلا شبکه‌ی گریل میتونه به عنوان جایی برای مخفی شدن دوربین‌ها در نظر گرفته بشه. در طراحی برخی از شرکت‌ها مشاهده کردیم که از جلو پنجره استفاده‌های بهینه‌ای در جهت سیستم جلو گیری از تصادف صورت گرفته و در برخی دیگر از ماشین‌ها آپشن‌های کمکی آف-رود رو در ناحیه جلو پنجره مشاهده کردیم. اما بیشتر از هر مورد دیگه‌ای جلو پنجره نقش اساسی خودش رو در زمینه طراحی ظاهر و به بیان بهتر امضای برند کمپانی بر روی بدنه خودرو ایفا می‌کنه و این مورد بیشتر از هر چیز دیگه‌ای میتونه خریدار‌هارو به خودش جذب کنه.
نکات مهم هنگام خرید جلو پنجره خودرو
قیمت محصول: همیشه از روی قیمت یک محصول می‌توان به اصل یا فیک بودن آن پی برد. اجناس اصلی همیشه قیمت بالایی دارند. زیرا از مواد درجه یک ساخته شده‌اند. اگر یک محصول را که قیمت بالایی دارد با قیمتی خیلی ارزان‌تر یعنی زیر قیمت بازار پیدا کردید، مطمئن باشید که آن قطعه فیک است.
نوع‌جلو پنجره: انتخاب نوع محصول ارتباط مستقیمی با نوع استفاده شما از خودرو دارد. اگر خودرو را برای استفاده روزمره و عادی می‌خواهید بهتر است همان نمونه شرکتی را برای آن خریداری نمایید. اما اگر خودرو شما یک خودرو اسپورت است و با آن مسابقه ورزشی انجام می‌دهید، مطمئنا یک جلو پنجره‌ معمولی کار شما را انجام نخواهد داد و باید برای خودرو خود یک مدل اسپورت را خریداری نمایید. زیرا به خوبی رادیاتور خودرو شما را خنک می‌کند.
جنس محصول: این قطعه معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود. بهتر است از نوع پلاستیک مواد اولیه یا همان ABS باشد. زیرا بر اثر ضربه کمتر دچار شکستگی می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید پیچ‌های محصول را تا جای ممکن سفت کنید. زیرا خبری از شکسته شدن جای پیچ‌ها نیست. متاسفانه مدل‌های نامرغوبی در بازار وجود دارند که از پلاستیک خشک بی‌کیفیت ساخته شده‌اند. این محصولات با کوچکترین ضربه شکسته می‌شوند و حتی پیچ‌های آن را نمی‌توان محکم کرد، زیرا شکسته می‌شوند.
رنگ محصول: توجه داشته باشید که توجه رنگ خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است به عنوان مثال: رنگ سفید هم انواع مختلفی دارد یا نوع براق و یا مات و اینکه از نظر شماره هم با هم تفاوت دارند. پس تنها خرید یک جلو پنجره سفید در صورت سفید بودن خودرو کفایت نمی‌کند و حتما باید هم شماره رنگ خودرو شما باشد.
مدل خودرو: برای هر خودرو یک محصول خاص طراحی شده که نمی‌توان آن را روی خودرو دیگر نصب کرد. به عنوان مثال شما هرگز نمی‌توانید جلو پنجره‌ پژو ۴۰۵ را روی پژو ۲۰۶ نصب کنید. زیرا از نظر ظاهر و اندازه با هم یکسان نمی‌باشند. پس حتما باید با توجه به مدل خودرو خود خرید کنید.
طرح محصول: محصولات اسپورت در طرح‌های متنوع و زیبا در بازار وجود دارند. به عنوان مثال یکی از این طرح‌های زیبا طرح ضربان قلب است که به خودرو شما جلوه زیبایی می‌دهد. برای مثال یک نمونه خیلی زیبا برای پژو ۲۰۶ نمونه اپتیما است که به خودرو شما جلوه ویژه‌ای می‌دهد. این به سلیقه خود شما برمی‌گردد که کدام نمونه را خریداری کنید.
برند محصول: همیشه به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید. زیرا از مواد باکیفیت ساخته می‌شوند و تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ تست کردن برندهای شناخته نشده بازار بروید. زیرا خرید این محصولات چیزی جز ضرر و زیان برای شما نخواهد داشت.
از فروشگاه معتبر خرید کنید: متاسفانه روزانه حجم زیادی از اجناس تقلبی وارد بازار می‌شود که از نظر ظاهری شباهت زیادی به نمونه اصلی دارند و تنها راه تشخیص آن داشتن تجربه و مهارت بالا در این زمینه است. پیشنهاد می کنم اگر تجربه و مهارت لازم در مورد تشخیص جنس اصلی از تقلبی را ندارید و نگران خرید قطعه تقلبی هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما از فروشگاه معتبر خرید کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.