دسته‌بندی نشده

فشنگی آب ایکس 33

فشنگی آب ایکس 33

آب رادیاتور ماشین شما وظیفه خنک کردن موتور را بر عهده دارد و عملکرد آن به این صورت است که با رد شدن از منافذ موجود در سیلندر، گرمای داخل ماشین را به خود جذب می‌کند و موجب خنک شدن آن می‌گردد. قطعه‌ای که درست در کنار ترموستات قرار گرفته و وظیفه سنجش دمای آب ماشین شما را بر عهده دارد، فشنگی آب رادیاتور نام دارد که در گذشته به آن شمع آب گفته می‌شد. جای فشنگی آب درست در مسیر مایع خنک‌کننده آب رادیاتور قرار دارد و دمای آب در هر لحظه توسط این حس‌گر کنترل می‌شود.
نحوه عملکرد فشنگی آب رادیاتور چگونه است؟
فشنگی آب رادیاتور درواقع با مقاومت معکوس در برابر دمای آب موجب تعادل دما در موتور می‌شود. زمانی که دمای پیرامون آن کاهش یابد مقاومت آن بیشتر می‌شود و با افزایش دما مقاومت آن کاهش پیدا می‌کند و در دمای حدود ۹۷ درجه از خود هیچ مقاومتی نشان نداده و موجب راه‌اندازی فن ماشین می‌گردد. تمام این اطلاعات از طریق جریانات فشنگی آب به آمپر منتقل شده و به راننده اطلاع می‌دهد که ماشین داغ کرده است و فن در حال خنک‌سازی است. درواقع این حس‌گر بر اساس میزان مقاومت خود، ولتاژی را به ECU ماشین منتقل می‌کند که بیانگر دمایی خاص است. در این هنگام ECU نیز تشخیص می‌دهد تا در چه زمانی فن تند و کند ماشین شروع به فعالیت کند.
علائم خرابی فشنگی آب
خراب شدن فشنگی خودرو علائم متفاوتی دارد که باید از طریق مشاهده مشکلات زیر اقدام به تست فشنگی آب نمایید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
زمانی که متوجه شدید دمای آب نمایش داده نمی‌شود
در زمان بررسی کردن آمپر با دیاگ عدد متفاوتی نسبت به عدد مشخص شده در نمایشگر نشان داده می‌شود
مصرف خودروی شما افزایش پیدا کرده است و از آن دود بلند می‌شود
خودرو مخصوصاً در هوای سرد، به راحتی روشن نمی‌شود
خودرو داغ می‌کند و فن دیر روشن می‌شود
به‌علاوه زمانی که سوکت فشنگی آب سولفاته شده باشد و یا میزان آب رادیاتور موجود در ماشین کم شود و از طرفی سیستم خنک‌کننده هواگیری شده باشد، دمای آمپر درست نمایش داده نمی‌شود.
به علاوه از دیگر علائم خرابی فشنگی آب علت یک‌سره کار کردن فن ماشین و نیز جدا شدن سوکت فشنگی است که معمولاً به دلیل جوش آوردن ماشین اتفاق می‌افتد.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، فشنگی آب ایکس 33 شرکتی یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.