دسته‌بندی نشده

میل سوپاپ هوا ایکس 33 شرکتی

میل سوپاپ یا میل بادامک شفتی است که بر روی آن برای هر سیلندر بادامک هایی قرار دارد که کار باز و بسته کردن سوپاپ ها در زمان بندی مشخص شده را انجام می دهد. میل سوپاپ یا میل بادامک همچنین در صورت نیاز می تواند شامل بادامک اضافی برای پمپ های سوخت باشد. میل بادامک قدرت خود را به وسیله زنجیر ؛ تسمه و یا دنده از میل لنگ می گیرد. سرعت چرخش میل بادامک در موتور چهار زمانه نصف سرعت موتور ، و در موتور دو زمانه برابر با سرعت موتور است. میل سوپاپ نیروی خود را از طریق میل تایپیت ها و اسبک ها به سوپاپها وارد می کند.البته در موتورهایی که میل سوپاپ در بالای سر سیلندر قرار دارد ؛بادامک مستقیماً با اسبکها در تماس است.
گاهی در موتورها از دو میل سوپاپ جداگانه برای هر یک از اهداف فوق استفاده می شود.
وظیفه میل سوپاپ در خودرو
این میل یک شفت بوده که به‌صورت استوانهٔ فلزی ساخته شده‌است. بر روی این استوانهٔ فلزی، محورهایی به‌صورت بادامک وجود دارد که موجب باز و بسته‌شدن سوپاپ‌ها می‌شود. وظیفهٔ اصلی این میل‌ها باز کردن سوپاپ‌های ورودی و خروجی است که سوپاپ‌های ورودی، سوخت و هوا را به داخل سیلندر برای جرقه هدایت کرده و سوپاپ‌های خروجی نیز دود را از این محوطه خارج می‌کنند. با باز شدن سوپاپ توسط بادامک، فنر سوپاپ آن را به وضعیت اولیه بازگردانده و فنر سوپاپ باعث می‌شود که روی سیت چفت و بسته شود؛ نکتهٔ قابل اهمیت این است که اگر فنر سوپاپ فشار کمی داشته‌باشد، سوپاپ شل و سفت شده که منجر به کارکردن نادرست موتور می‌شود. این میل، سنسور مخصوص خود را دارد که آن را کنترل می‌کند و اطلاعات این میل‌ها به واحد کنترل ماشین ارسال شده و با توجه‌ به این اطلاعات، واحد کنترل برای هدایت سوخت و هوا یا باز کردن خروجی مورد نظر برای خارج کردن دود، تصمیم می‌گیرد.
درجه ­ی اهمیت میل سوپاپ در خودرو
این میل اهمیت بالایی را در بین قطعات خودرو دارد. چرا که وظیفه­ ی احتراق، درون سیلندرهای ایزوله شده به عهده ­ی این میل‌ها است و زمان‌بندی نادرست در کنترل ورود و خروج، باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود. اگر در ورود سوخت و هوا زیاده‌روی شود منجر به تولید حرارت زیاد شده که نتیجه­ ی آن انفجار و سوختگی است و اگر زمان‌بندی درست در خروج دود و حرارت اضافی را نداشته‌باشد، منجر به خفگی خودرو می‌شود. با تمامی توصیفات، میل‌های موردنظر امروزی از ضریب حرارتی بالایی برخوردار بوده و همچنین در برابر خوردگی و ساییدگی مقاوم بوده در برابر ضربات نیز مقاومت لازم را دارند.
اجزای تشکیل‌دهنده میل سوپاپ
این میل که معمولا از جنس فلز چدن یا آلیاژهایی از آن به‌صورت ریخته‌گری ساخته می‌شود، از قسمت‌های زیر تشکیل شده‌است: بادامک‌هایی که از طریق یک استوانه فلزی، سوپاپ‌ها را باز و بسته می‌کنند.
تکیه‌گاه‌ها
دایره ­ی خارج از مرکز اکسانتریک که وظیفه­ ی به حرکت در آوردن پمپ‌بنزین را دارد.
چرخ‌دنده­ ی پمپ روغن که روغن را به گردش در می‌آورد.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید،میل سوپاپ هوا ایکس 33 شرکتی یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.