دسته‌بندی نشده

چرا خودرو چینی نخریم؟

طی سال‌ های گذشته اکثر کارشناسان خودرو متقاضیان خرید خودروهای چینی را مجاب می‌کردند که از خرید چنین خودروهایی منصرف شوند، زیرا اغلب خودروهای چینی حاضر در بازار کشور ما علاوه‌بر افت قیمت فراوان، امنیت و کیفیت غیر‌قابل‌قبولی را نیز ارائه می‌دهند. آشفتگی‌ها و التهابات اخیر بازار کشورمان سبب شده‌است تا دست خریداران ایرانی از خودروهای با کیفیت اروپایی یا حتی کره‌ای کوتاه شده و به‌اجبار به خودروهای چینی روی بیاورند. یکی از عوارض جانبی محبوبیت بالای خودرو چینی در بین خریداران ایرانی، افزایش قیمت این خودروها است که عملا غیرقابل‌قبول و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

تا پیش از افزایش قیمت ناگهانی خودروهای داخلی، پرداخت مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای یک خودرو چینی بهای بسیار سنگینی تلقی می‌شد و کمتر کسی تمایل داشت که چنین مبلغی را برای یک اتومبیل چینی بپردازد. در آن زمان اگر شما مجبور بودید یک خودرو چینی صفرکیلومتر را در بازار به فروش برسانید، باید افت قیمت این خودرو را پذیرفته و برچسب قیمتی به‌مراتب کمتر از بهای کارخانه را انتخاب می‌کردید؛ اما این روزها وضعیت بازار خودرو به سمتی حرکت کرده‌است که خودروهای مونتاژی چشم‌ بادامی‌ها نیز سود قابل‌توجهی را راهی جیب دلالان و سوداگران بازار خودرو می‌کنند.

بنابراین در حال‌حاضر علت آن‌که کارشناسان به متقاضیان خرید خودرو توصیه می‌کنند به سمت خودروهای چینی نروند، دلیل آن تنها افت‌قیمت این خودروها نیست و به ایرادات اساسی بخش فنی و عدم دسترسی آسان به قطعات و خدمات پس از فروش نیز مربوط می‌شود.

گیربکس‌ های ناکارآمد و کم‌کیفیت

شاید بزرگ‌ترین مشکل خودروهای چینی بعد از ضعف نسبی در قوای محرکه، مربوط به گیربکس ناکارآمد این خودروها باشد. سیستم انتقال قدرت، صفحه کلاچ و گیربکس خودروهای چینی اساسا ضعیف و ناکارآمد بوده و این مشکل درخصوص گیربکس‌های اتوماتیک به‌مراتب بدتر است.

به‌طورمعمول شرکت‌های چینی نظیر دانگ فنگ، بسترن و… سعی می‌کنند با نصب گیربکس‌های از دور خارج‌شده شرکت‌های بنامی همچون آیسین ژاپن(AISIN) در محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت خود، ضمن کاهش هزینه‌های تولید، وجهه به‌ظاهر معتبری را برای این محصولات به وجود آورد.

این گیربکس‌ها به‌واسطه ساختار قدیمی خود از عملکرد دقیق و هوشمندانه‌ای برخوردار نیستند و حتی خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رود، دچار مشکلات فنی می‌شوند؛ درواقع اصلا دور از انتظار نیست که شما به‌عنوان یک مالک خودرو چینی ناچار شوید، چند میلیون تومان برای یک گیربکس به‌ظاهر سالم خرج کنید. اتفاقی که هیچ تضمینی نیز برای تکرار مجدد آن وجود ندارد!

کیفیت پایین متریال مورداستفاده

مهندسین کپی‌کار چینی برای این‌که بتوانند قیمت خودروهای تولیدی خود را پایین نگه دارند، متریال و مواد اولیه بی‌کیفیتی را در محصولات خود استفاده می‌کنند. داشبورد پلاستیکی بی‌کیفیت، صندلی‌های نه‌چندان راحت و قوای محرکه ضعیف در کنار نبود سیستم‌های ایمنی قابل‌اعتماد و کارآمد، از جمله ایراداتی هستند که ممکن است شما را از خرید یک خودرو چینی پشیمان کنند.

یکی از عللی که سبب شده‌است تا خودروهای چینی بتواند با وجود کیفیت پایین، جای خود را در دل علاقه‌مندان خودرو و خریداران ایرانی باز کنند، طیف گسترده آپشن‌ها و امکانات رفاهی است که در این خودروها وجود دارد. سلیقه مردم ایران در هنگام خرید خودرو با مردم اروپا و آمریکا متفاوت است. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیشتر به‌دنبال خودروهایی مقاوم هستند که از قدرت موتور بالایی برخوردار باشند. کاملا واضح است که سلیقه خریداران ایرانی به سمت آپشن‌های رفاهی مانند سانروف، صندلی برقی چند حالته، سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل متمایل است؛ آپشن‌هایی که به‌وفور در ماشین‌های چینی مشاهده می‌شوند!.

اما یک نکته‌ حائز اهمیت در این میان وجود دارد و آن این است که آپشن‌های ایمنی خودروهای چینی به‌اندازه آپشن‌های رفاهی آن‌ها گسترده نبوده و حتی درصورتی‌که شما خودرو چینی را بیابید که به تمام سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی ضروری مجهز شده‌است، چندان نمی‌توانید به تکنولوژی این سیستم‌ها اعتماد کنید. این موضوع حتی در خصوص آپشن‌های رفاهی نیز تاحدودی صدق می‌کند.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

مدیریت: میثم ناسوتینتهعغافقثصش

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.