دسته‌بندی نشده

دسته موتور عقب جیلی اکسلنت

میثمممم

دسته موتور خودرو به طور گسترده در صنایع اتومبیل سازی، دریایی و ماشین آلات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا کارایی و عملکرد فوق العاده بالایی دارند.

عملکرد اصلی این نوع قطعه، پشتیبانی از موتور و جداسازی ارتعاشات موتور از شاسی خودرو است. دو منبع عمده لرزش موتور، یعنی ارتعاش فرکانس پایین، ناشی از تحریکات شوک های احتمالی و هیجانات شوک ناشی از رانندگی در جاده های ناهموار یا شتاب یا کاهش سرعت ناگهانی خودرو است.

دسته موتور در برابر ارتعاش بالا مقاوم است و نیروهای نامتعادل موتور را خنثی می کند. نیروهای نامتعادل موتور از پالس های شلیک و هرگونه عدم تعادل جرمی که در قطعات چرخان و رفت و برگشتی موتور وجود دارد (به عنوان مثال در پیستون، میله اتصال، لنگ و غیره) ایجاد می شود، و این قطعه قادر است علاوه بر نگهداری موتور از چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

با این حال، برای نگهداری وزن خودرو و ایجاد تکیه گاه و حفظ تعادل خودرو و نیز برای جلوگیری از تکان خوردن موتور در اثر تحریک شوک، از دسته‌موتور استفاده می شود. این نوع از قطعه در مدل های مختلفی تولید می شوند که متداول ترین آن عبارت است از:

1. دسته موتور های لاستیکی

2. دسته موتور های هیدرولیکی

تفاوت های آشکاری بین دسته موتور خودرو هیدرولیکی و دسته های موتور لاستیکی وجود دارد، به عنوان مثال:

– کنترل بهتر لرزش در هنگام خم شدن، خاموش کردن موتور در استفاده از دسته‌های موتور خودرو هیدرولیکی به خوبی احساس می شود.

– با استفاده از دسته‌های موتور خودرو هیدرولیکی، به محض گرم شدن موتور، به نظر می رسد حتی صدا هم پایین آمده است.

– البته دسته‌های موتور خودرو هیدرولیکی در مقایسه با دسته های لاستیکی، افت گشتاور (روی چرخ ها) بیشتری دارند.

– یکی دیگر از ویژگی های دسته موتورهای هیدرولیکی دوام آن است که نسبت به دسته های موتور لاستیکی عملکرد و دوام بیشتری دارند.

عملکرد و ویژگی های مهم دسته موتور خودرو ؟

وظایف اصلی دسته موتور ماشین، نگه داشتن موتور در جای خود و نیز منزوی کردن لرزش های موجود در موتور خودرو است. بنابراین چنین قطعاتی از خودرو باید عملکردی قوی و بالایی داشته باشند.

انواع مختلفی از دسته موتور خودرو در بازار موجود است. در این بخش یک راهنمای سریع برای نصب دسته های هیدرولیکی و تفاوت آنها با انواع دیگر دسته های موتور وجود دارد و بهتر است به خوبی آن را مطالعه کنید تا دانش کافی در این زمینه را کسب کنید.تالبذیرززظس

دسته های موتور خودرو هیدرولیک از لاستیک ساخته شده اند و آنها دارای یک مرکز توخالی هستند که از مایع هیدرولیک پر می شود، معمولاً مایع موجود مخلوط گلیکول با آب است.

علاوه بر پشتیبانی از موتور، دسته ها باید دو نوع اصلی لرزش را جذب کنند:

۱. لرزش با فرکانس پایین که ناشی از تحریک شوک است، به عنوان مثال شتاب یا ترمز شدید و رانندگی در سطوح ناهموار.

۲. لرزش با فرکانس بالا که ناشی از نیروهای نامتعادل موتور است، مانند پالس های شلیک یا هرگونه عدم تعادل جرم در قطعات چرخان یا متقابل موتور.

برای تاثیرگذاری بیشتر، یک دسته موتور خودرو باید به فرکانس وابسته باشد. این بدان معنی است که در دامنه فرکانس پایین سفت و مرطوب است و در دامنه بالا، نرم و سبک. برعکس برای جلوگیری از حرکت موتور به دلیل تحریک شوک.

اینجاست که دسته های موتور هیدرولیک خود به خود می آیند. می توان آنها را برای کاهش بهینه لرزش، بدون اجازه حرکت موتور، تنظیم کرد.

مهم ترین تفاوت بین دسته موتور جلو خودرو، دسته موتور عقب خودرو چیست؟

دسته موتور خودروها را معمولا بر اساس محل قرار‌گیری آنها و همچنین بر اساس نوع طراحی موتور دسته بندی می کنند. به عنوان مثال می توان گفت که ماشین هایی که محور محرک شان در جلو قرار دارد، از سه دسته موتور استفاده می کنند ( دو دسته در پایین موتور و یک دسته در بالای موتور خودرو). علاوه بر این خودروهایی که موتورشان در راستای شاسی و نیز اتاق قرار دارد، دسته های موتور در طرف راست و چپ موتور قرار داده می شوند.

دسته موتور جلو خودرو و دسته موتور عقب خودرو دو اصطلاحی است که برای خودروها استفاده می شود، آنها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و متناسب با محور موتور خودرو ها ساخته می شوند، وظیفه اصلی هر کدام از آنها، تحمل وزن موتور و جلوگیری از ارتعاشات موجود در موتور خودرو است.

شما می توانید متناسب با هر خودرویی دسته موتور مناسب تهیه کنید، فرقی نمی کند خودروی شما جک ۵J باشد یا، لیفان ۶۲۰، ام وی ام ۱۱۰، هیوندای سوناتا، لیفان ۵۲۰، ام وی ام ۳۳x، ام وی ام ۵۳۰، رنو ال ۹۰، جیلی امگرند ۷، لیفان۶۰ x، جک ۵s در بازار فروش تنوع زیادی از این وسیله وجود دارد.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

مدیریت: میثم ناسوتی حکغعتفقلبثش

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.