دسته‌بندی نشده

معرفی ۴ روش برای شارژ باطری ماشین

چرا شارژ باتری ماشین اهمیت زیادی دارد؟ حتما می‌دانید که گوش‌کردن به موزیک در ماشین چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد، یا حتی روشن‌شدن چراغ‌های ماشین در تاریکی جاده تا چه حد می‌تواند ایمنی ایجاد کند. گرمای بخاری ماشین در زمستان سرد، خنکی کولر در قلب تابستان هم از دیگر جزئیات ماشین‌ها هستند که اگر به‌خوبی کار نکنند حتماً اوقات سرنشین ماشین را تلخ می‌کند. استفاده کردن از این وسایل همگی بستگی به باتری ماشین دارد؛ حتی استارت زدن و حرکت کردن اولیه. پس لازم نیست بگوییم چقدر باتری ماشین و شارژ داشتن آن مهم است.

شارژ باتری با استفاده از شارژر باتری ماشین

شارژر مخصوص باتری ماشین ایمن‌ترین و بهترین روش شارژ مجدد است. ایجاد کمترین خطر از مزایای این روش است. انواع دستگاه‌های شارژر مختلفی با سرعت شارژ متفاوت از جمله سریع، کند و خیلی کند در بازار عرضه می‌ شود.

هرچه جریان شارژر شدت بیشتری داشته باشد باتری زودتر شارژ می‌شود. اما به‌صورت کلی شارژ کردن باتری با یک جریان ملایم ایمن‌تر است و باعث می‌شود که به باتری صدمه وارد نشود. با شارژر باتری ماشین با استفاده از برق منزل در زمانی‌ که باتری روی ماشین نصب نیست می‌توانید باتری را شارژ کنید.

شارژر باتری می‌تواند باعث شود که باتری‌های قدیمی و ازکارافتاده در بعضی از موارد مجدداً شارژ و قابل‌استفاده شوند. نکته مهم این است که شارژ کردن باتری در زمانی که ۲ آمپر درونش باقی‌مانده باشد لازم است.

راهنمای استفاده از شارژر باتری ماشین

  1. دو سیم ماشین را از ترمینال‌های باتری خارج کنید و باتری را پیاده کنید. کل سیستم‌های برقی خودرو با این روش خاموش می‌شوند.
  2. الکترولیت‌های باتری را بررسی کنید اگر لازم بود الکترولیت بیشتری (آب مقطر) داخل باتری بریزید. سپس ترمینال‌های باطری را تمیز کنید.
  3. سیم مثبت دستگاه شارژر را به ترمینال مثبت باتری متصل کنید و سیم منفی دستگاه را نیز به ترمینال منفی باتری متصل کنید.
  4. سپس دستگاه را به برق وصل کنید، اگر شارژر شما امکان تنظیم اتوماتیک شدت جریان را نداشته باشد شما باید به طور دستی جریان آن را تنظیم کنید. مقدار شدت جریان شارژ بین ۳ تا ۱۰ درصد از ظرفیت باتری است که ۵ درصد بهترین حالت است.

ذکر این نکته ضروری است که جریان آرام و کندباعث عمر بیشتر و آسیب ندیدن باتری خواهد بود.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

مدیریت: میثم ناسوتیتالبیسظش

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.