دسته‌بندی نشده

باتری خودرو چگونه شارژ می شود؟

باتری ماشین یکی از مهمترین بخش های آن و به طور دقیق تر، مهم ترین بخش از سیستم برق رسانی خودرو است. در واقع اگر باتری نباشد، نمی توانید خودرو را روشن کنید و همچنین نمی توانید از امکانات برقی آن استفاده کنید؛ اما این قطعه انرژی الکتریکی خود را از کجا تامین می کند؟

ساختار باتری خودرو از چه جنسی است؟

همانطور که پیشتر گفتیم باتری اصلی ترین عضو در سیستم الکتریکی هر اتومبیل است. در واقع، این باتری است که وظیفه تامین انرژی الکتریکی لازم برای جرقه زدن توسط شمع ها برای شروع فرایند احتراق در موتور خودرو بر عهده دارد.

باتری خودرو یک نوع پیل شیمیایی است. اگر نمی دانید پیل شیمیایی چیست می توانیم به طور خلاصه در این مورد بگوییم که پیل وسیله ای برای ذخیره انرژی الکتریکی به صورت شیمیایی می باشد. در واقع باتری خودرو به کمک اسید و دو فلز نا همجنس کار می کند. برای درک بهتر این فرایند کافی است دو فلز از جنس مختلف را در یک ماده اسیدی فرو برده و اختلاف پتانسیل دو سر آن ها را اندازه بگیرید.

باتری خودرو چگونه شارژ می شود ؟

به طور خلاصه می توان گفت که باتری اتومبیل با کمک دینام شارژ می شود. دینام یک وسیله الکترو مکانیکی است که انرژی حرکتی و چرخشی را به برق تبدیل کرده و آن را در باطری خودرو ذخیره می کند.

اگر باتری خودرو دشارژ شد چه کنیم؟

دشارژ یا تخلیه شدن باتری خودرو در میان مردم و باتری سازان با نام خوابیدن باتری نیز شناخته می شود. این مشکل می تواند به دلایل مختلی رخ دهد.

عوامل زیر می توانند باعث خوابیدن باتری شوند:

  • از دست رفتن خاصیت اسید باتری
  • خاموش ماندن بیش از حد خودرو
  • استفاده از برق باتری برای مدت طولانی بدون روشن کردن ماشین
  • خرابی دینام

در چنین شرایطی باید بدانیم که باتری خودرو چگونه شارژ می شود و چه طور می توان این مشکل را حل کرد. بیایید با هم ببینیم اگر باتری ماشین خوابید، چه کاری می توانیم انجام دهیم.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

مدیریت: میثم ناسوتی نتعافبلیقس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.