دسته‌بندی نشده

دنده دیشلی لیفان ایکس ۶۰ نیو

دنده دیشلی یا هرزگرد دیفرانسیل در ظاهر چرخ دنده­ی کوچکی است اما نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در عملکرد دیفرانسیل دارد.

دیفرانسیل خود باعث توزیع نیروی انتقالی از موتور و گیربکس به چرخ­ها و حفظ تعادل خودرو می­‌شود اما جالب است که بدانید دیفرانسیل انتقالی نیرو همراه با حفظ تعادل علل­ خصوص سر پیچ­ ها که لازم است چرخ متحرکی که بیرون از پیچ قرار دارد نسبت به چرخ دیگر همان محور که در داخل پیچ قرار دارد بیشتر بچرخد چگونه انجام می­‌دهد و دیفرانسیل شامل چه اجزائی است.

عملکرد دیفرانسیل و دنده دیشلی

در توضیح بیشتر برای تغییر زاویه می­توان گفت به دلیل این که گیربکس در راستای دیفرانسیل قرار دارد و نیروی مستقیم را به دیفرانسیل منتقل می­‌کند و این درحالی است که دیفرانسیل در جهت عمود بر محور متحرک خودرو قرار دارد و باید نیروی خروجی از دیفرانسیل به سمت چرخ­ ها ۹۰ درجه تغییر زاویه داشته باشد و این قرار­گیری به واسطه هرزگردهایی که دنده­ دیشلی نامیده می­‌شوند امکان­ پذیر می­‌باشد چون دنده ­دیشلی کرانویل و پینیون  را در موقعیت مورد نظر مهار می­‌کند.

سومین وظیفه که شاید بتوان گفت مهمترین وظیفه در عملکرد دیفرانسیل می­‌باشد تقسیم نیروی ورودی و برقراری توازن سرعت بین دوچرخ در محور متحرک است. زمانی که خودرو خارج از خط مستقیم حرکت می­کند. مانند زمانی که می­‌خواهد یک میدان را دور بزند یا از یک پیچ عبور کند سرعت چرخش چرخ داخل پیچ کمتر از چرخ خارج پیچ می‌­باشد. تا خودرو منحرف نشود و در این زمان است که دنده دیشلی وارد عمل می­‌شود، دنده دیشلی بسته به نوع خودرو و انواع دیفرانسیل آن  ۲تا ۴ عدد می­‌باشد و در زمان گردش خودرو دنده دیشلی­ هایی که در داخل قوس چرخش قرار دارند با هرز گشتن باعث تنظیم حرکت خودرو و جلوگیری از انحراف آن می­‌شوند. میثمممم

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

با مدیریت: میثم ناسوتی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.