دسته‌بندی نشده

دیسک و صحفه لیفان ایکس ۶۰ دنده هیلمنی

میثم ناسوتی

دیسک و صفحه کلاچ یکی از مهم ترین سیستم های مورد استفاده در خودروست که غالبا در خودرو های دنده ای بکار می‌رود. سیستم کلاچ از یک صفحه و دیسک و بلبرینگ تشکیل شده که به صفحه فلایویل متصل شده اند. این سیستم برای انتقال نیرو به چرخ دنده و در نهایت حرکت خودرو بسیار مهم است.

آشنایی با سیستم کلاچ

رانندگی در سطح شهر های پر رفت و آمد و شلوغ امری بسیار خسته کننده و غیر قابل تحمل است، خصوصا در زمان هایی که از خودرو هایی با دنده دستی استفاده کنید چرا که هر بار نیاز به فشار پدال کلاچ و تعویض دنده خواهید داشت.

حال فرایند انتقال نیرو و توان تولیدی موتور به چرخ ها نیازمند وجود سیستمی است که با درگیر شدن در این میان سبب انتقال توان موتور به چرخ ها شود، سیستم کلاچ (Clutch) یکی از مهم ترین این سیستم ها در خودرو است. یمیتزد

کلاچ حرکت چرخشی یک شفت را به شفت دیگر منتقل می‌کند، به عبارت دیگر، کلاچ رابطی بین جعبه دنده و موتور می‌باشد که در ابتدا توان موتور را به جعبه دنده و بعد از آن این توان را به چرخ ها منتقل می‌کند.

دیسک و صفحه کلاچ” به همراه ورقه هایی به یک صفحه فولادی پرچ شده و این صفحات فولادی به کمک فنر پیچشی حرکت دورانی را منتقل می‌کنند، سیستم کلاچ توسط رابطی به نام پدال کلاچ در دسترس مستقیم راننده قرار دارد تا در زمان های مورد نیاز، فرد اقدام به فشردن این پدال کرده و اقدام به تعویض دنده کند.

به عنوان مثال، زمانی که قصد دارید از دنده ۲ به ۳ یا برعکس بروید، باید ابتدا پدال کلاچ را فشار دهید تا ارتباط بین جعبه دنده و موتور قطع شده و بعد از آن دنده را تعویض کنید. فشردن پدال کلاچ در واقع باعث می‌شود تا ارتباط بین این دو سیستم که توسط دیسک و صفحه کلاچ به وجود آمده قطع شود و قادر به تعویض دنده باشید، با رها کردن دوباره کلاچ، این ارتباط مجددا برقرار می‌شود.

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟” این قطعه یکی از متداول ترین قطعاتی است که اگر با خودرو سرو کار داشته باشید قطعا نام آن را شنیده اید، دیسک و صفحه یکی از پر مصرف ترین قطعات بکار رفته در سیستم کلاچ خودرو است که در هر خودرو های دنده ای به چشم می‌خورد و از اصلی ترین اجزای مصرفی در اتومبیل های دنده ای محسوب می‌شود.

نبودن دیسک و صفحه کلاچ در خودرو باعث جا نرفتن دنده در خودرو می شود و به درستی در مرحله حرکت قرار نمی گیرد پس برای حرکت وجود این بخش در خودرو لازم است.

دیسک و صحفه لیفان ایکس ۶۰ دنده هیلمنی در فروشگاه میثم

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

میثم ناسوتی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.