820, آریزو 5, ایکس 50 لیفان, ایکس 60, جک اس 3, جک جی 3, جیلی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک اس 5, لوازم جک جی 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی, لیفان, لیفان 620, لیفان 820

دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حالت های مختلف

مانند هر ساختار مکانیکی دیگر، یک اتومبیل نیز به دلیل مشکلاتی که در یک یا چند مؤلفه وجود دارد، ممکن است دچار اختلال شود. یکی از این مشکلات همان خاموش شدن موتور خودرو است. همان‌طور که می‌دانید، دلایل خاموش شدن موتور خودرو بسیار متفاوت هستند و که اصلی‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

اتمام سوخت: به پایان رسیدن سوخت یکی از دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت است. اگر این اتفاق به طور مداوم برای شما رخ می‌دهد، بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید و سوخت سنج خودروتان را مورد بررسی قرار دهید.

سنسورهای خراب: اتومبیل‌های مدرن دارای رایانه هستند و سنسورهای خراب و معیوب آن می‌توانند اطلاعات نادرست را منتقل کنند.

علت خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا

خطا در خطوط انتقال قدرت

این مشکل خاص و منحصرا برای وسایل نقلیه با سیستم انتقال خودکار است که از جمله دلایل خاموش شدن موتور خودرو محسوب می‌شود. در خودروهایی با گیربکس معمولی، انتقال قدرت توسط کلاچ و دنده صورت می‌گیرد. گیربکس اتوماتیک در عوض برای انجام این کار به مبدل گشتاور مجهز است. اگر مبدل گشتاور تضعیف شده، شکسته و ترک خورده باشد و یا اینکه سطح سیال انتقال کم شده باشد، موتور در حالت درجا خاموش می‌شود.

فیلتر سوخت گرفته از دلایل خاموش شدن موتور خودرو

از دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا، می‌تواند وجود یک فیلتر سوخت گرفته و مسدود شده باشد. اگر موتور در سربالایی‌ها و سرپایینی‌ها خاموش شده و مجدد روشن می‌گردد، احتمال وجود این مشکل شدت می‌گیرد. شما می‌توانید با هزینه اندک، این فیلتر را تعویض نمایید و مشکل را برطرف سازید.

اختلال در پمپ سوخت و انژکتور سوخت

پمپ سوخت شکسته نمی‌تواند به درستی سوخت را از مخزن روغن به موتور منتقل کند و باعث می‌شود فشار سوخت کاهش یابد. جریان ناسازگار روغن به موتور هیچ مشکلی را در سرعت‌های بالا ایجاد نمی‌کند، اما این می‌تواند تبدیل به مشکلی بزرگ در حالت کار کردن موتور در حالت درجا و یا سرعت کم باشد. از طرف دیگر، انژکتورهای سوخت کثیف، پاشش سوخت را به طور نامنظم انجام می‎‌دهند و یا اینکه هیچ پاششی را صورت نمی‌دهند، لذا موتور در حالت بیکار خاموش خواهد شد.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد. کلیک

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.