فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چه موقع است؟

قطعا شما نیز با ما هم نظر هستید که دشمن اصلی دستگاه‌ها و قطعات مکانیکی، حرارت بیش از حد و اصطکاک نابجا است. این دو عامل و به‌ویژه اصطکاک سبب می‌شود تا اجزای ماشین‌‎آلات مکانیکی خیلی زود دچار دفرمگی، سایش و در نهایت آسیب جدی شوند و اگر نتوان این اصطکاک را از دستگاه‌هایی نظیر جعبه دنده و موتور خودرو دور کرد، عملا دیگر این سیستم‌ها برای ما کارایی نخواهند داشت.

بدین منظور مهندسان و مخترعان دستگاه‌های مکانیکی جهت رفع اصطکاک و روان‌سازی حرکات بین اجزای متحرک این ماشین‎‌آلات، انواع روغن‌های آلی یا روانکارها را به خدمت گرفتند تا ضمن رفع اصطکاک اضافی، تا حد امکان میزان حرارت ناشی از سایش قطعات مکانیکی روی یکدیگر را نیز کاهش دهند.کلیک

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چیست؟

روغن گیربکس یا واسکازین بعد از آن که مدت‌زمان نسبتا طولانی لابه‌لای چرخ‌دنده‌ها پیچ‌وتاب خورد و تنش‌های دمایی مختلف را تجربه کرد، آن‌گاه به دلایلی همچون جمع شدن براده‌های ریزودرشت درون آن، آلودگی‌های محیطی مختلف، تغییر خواص فیزیکی به علت قرار گرفتن در معرض تنش‌های حرارتی و سایر عوامل از این دست، به‌مرور خاصیت اولیه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین باید در بازه‌های زمانی مناسب تعویض شود تا جعبه‌دنده بتواند به فعالیت خود بدون مواجهه با مشکل یا آسیب جدی ادامه دهد.

جمع‌بندی بهترین زمان تعویض روغن گیربکس

با توجه به انچه در مقاله بهترین زمان تعویض روغن گیربکس گفته شد باید بدانید که به‌هیچ‌وجه این مهم را به تعویق نیندازید تا قطعه گران‌قیمتی همچون گیربکس اتومبیل‌تان با آسیب جدی مواجه نشود. همچنین توصیه می‌کنیم در هر مرحله تعویض روغن موتور از متصدی تعمیرگاه یا تعویض روغنی بخواهید که میزان روغن جعبه دنده را نیز چک کند و در صورت کمبود، آن را به حد نرمال برساند.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.