دسته‌بندی نشده

مقایسه جیلی امگرند و برلیانس H330

مقایسه جیلی امگرند و برلیانس H330

یکی از پر فروس ترین ماشین های چینی مونتاژ شده در ایران که در این مدت اخیر به لطف کیفیت بالایش توانست طرفداران زیادی پیدا کند برلیانس H330 است .

برلیانس H330 یکی از خوش چهره ترین ماشین های کلاس خودش است که طرحی مدرن و دلنشین دارد و از نظر زیبایی و جذابیت ظاهری برلیانس H330 به لطف ویژگی هایی هم چون گلگیر های پف کرده یا طراحی خاص چراغ ها نمره قابل قبولی را دریافت می کند .

با قدم گذاشتن به داخل کابین برلیانس H330 طراحی اتاق را ساده اما با کمی حس و حال اسپرت و چاشنی لوکس بودن ارزیابی میکنیم که همه اینها در کنار هم باعث شده تا طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H330 هماهنگ باشد . یکی از مزایای کابین برلیانس H330 که در راحتی و ارگونومی آن تاثیر مثبت و خوبی گذاشته است . یکی از نقاط قوت برلیانس H330 که همگان به آن اذعان دارند کیفیت ساخت عالی ماشین است که در کنار کیفیت مناسب متریال به کار رفته و طراحی مناسب کابین امتیازات بخش داخلی برلیانس H330 را به سطح بالایی رسانده اند . برلیانس H330 از نظر آپشن و تجهیزات ماشین خوبی است و در نهایت باید بگوییم که برلیانس H330 نسبت به جیلی امگرند صندوقدار ماشین زیباتر ، با کیفیت تر و مدرن تری است و در ادامه هم با دیگر برتری های برلیانس H330 نسبت به جیلی امگرند آشنا می شویم .

در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم 1498 سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد  . در دور موتور 5800 دور در دقیقه 103 اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید می کند  و در دور موتور 3800 دور در دقیقه هم گشتاور 138 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330   حاصل می گردد و در اختیار راننده ماشین قرار می گیرد . برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت 6.7 لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک می باشد که بسیار عالی به نظر می رسد  و کاملا ماشین اقتصادی می باشد که با توجه به پارامتر های ماشین در این کلاس این رقم کاملا خوب است .

برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی  است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان می باشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330  هم مشاهده می گردد . در بخش فنی هم برلیانس H330 از جیلی امگرند پایین تر است و اعداد و ارقام این را به خوبی نشان می دهند.

برلیانس H330  به نسبت چینی بودنش سواری نرم و خانوادگی با پایداری خوب و قابلیت مانور پذیری مناسبی را دارد که سیستم فرمان برقی و آرایش و عملکرد خوب سیستم تعلیق جزء دلایل مهم این موضوع است . سواری نرم را هم برلیانس H330 دارد و هم جیلی امگرند صندوقدار اما هندلینگ و حس و حال سواری با جیلی کاملا بهتر و برتر است .

برلیانس H330 صفر کیلومتر در حال حاضر یکی از ارزشمند ترین ماشین های سدان در رنج قیمت خودش است که تا به حال به دفعات مورد بررسی قرار گرفته است و در اکثریت مواقع هم به عنوان ماشین برتر در مقابل رقبای ایرانی خود انتخاب شده است ولی این بار فقط به دلیل بازار خرید وفروش بهتر و داشتن خدمات پس از فروش مناسب تر از جیلی به عنوان ماشین برتر انتخاب میشود ولی از لحاظ فنی جیلی ام گرند به مراتب بالاتر از برلیانس H330 می باشد.

Geely Emgrand7

 

در حدود 5 سال پیش برای نخستین بار بود که اولین سری از ماشین های جیلی وارد ایران شدند و در آن زمان استقبال خوبی از ماشین های مختلف جیلی به عمل آمد اما کم کم به دلایل مختلف جیلی محبوبیت خود را ازدست داد . طراحی ظاهری جیلی امگرند 7 مناسب است اما دیگر جذابیت گذشته را ندارد و جیلی امگرند ظاهرش تا حدودی قدیمی شده است . ظاهر جیلی امگرند تا حدودی به طور واضح کپی کاری شده است که این نکته منفی است .

با ورود به کابین جیلی امگرند اوضاع تا حدودی تغییر میکند طراحی جیلی امگرند 7 در داخل کابین لوکس تر و زیبا تر از ظاهر است  اما کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در سطحی متوسط است . لیست تجهیزات به کار رفته در کابین جیلی امگرند 7 صندوقدار مناسب است و در این رنج قیمت جیلی جزء ماشین های با سطح آپشن خوب تلقی می گردد .

در سینه جیلی امگرند 7 صندوقدار یک پیشرانه 1.8 لیتری 16 سوپاپ قرار دارد که به صورت دقیق 1792 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد . با وجود وزن 1350 کیلوگرمی جیلی پیشرانه امگرند 7 صندوقدار نمیتواند شتاب خوبی به این ماشین بدهد و جیلی امگرند 7 صندوقدار حدودا به 12 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند که این زمان نشان می دهد اعداد و ارقام جیلی امگرند 7 صندوقدار تنها بر روی کاغذ برتر از برلیانس H330 هستند . جیلی امگرند 7 هم با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه شده است و هم نمونه های مجهز به گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند 7 وجود دارد که جیلی دنده دستی فروش بالاتری را تجربه کرده است البته بار ها شاهد ضعف جیلی امگرند 7 در بخش دیسک و صفحه بودیم و بار ها شنیده ایم که جیلی امگرند 7 دنده دستی بعد از 3 ماه کارکرد دیسک و صفحه سوزانده است و چون خدمات پس از فروش درستی هم وجود ندارد مالکان ماشین خود را مدت ها در همان وضعیت رها کرده اند .

سواری جیلی امگرند 7 صندوقدار نرم و مناسب خانواده است ام هندلینگ و سواری ماشین چندان جذاب نیست که بخش عمده ای از آن مربوط به عدم هماهنگی طراحی شاسی جیلی امگرند 7 با سیستم تعلیق است . جیلی امگرند 7 قابلیت مانور پذیری مناسبی دارد اما فرمان ماشین عملکرد چندان دقیق را ندارد .

جیلی امگرند 7 صندوقدار دیگر آن ماشین جذاب گذشته نیست که دلایل مختلفی دارد اما مهم ترین آنها افت قیمت شدید ماشین های جیلی ، به دلیل نبود خدمات پس از فروش مناسب وبازار دست دوم ضعیف آن است و با این مقدار بودجه برلیانس H330 که هموطن جیلی به حساب می آید فقط به دلیل وجود خدمات پس از فروش مناسب و بازار خرید و فروش بهتر از جیلی برنده این مقایسه است .

منبع : ماشین 3

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.