اخبار

تأخیر در ورود گک چین به آمریکا به خاطر جنگ تجاری بین دو کشور

گروه خودروسازی گوانگ ژو چین (گک موتورز) برنامه‌های خود برای ورود به بازار خودروی آمریکا را تعویق انداخت.

اتونیوز گزارش داده گک موتورز در نظر داشت محصولات خود را از اوایل سال 2020 در آمریکا عرضه کند اما این برنامه‌ها به خاطر جنگ تجاری موجود بین دو کشور آمریکا و چین به تعویق افتاده است.

 

گک حضور پررنگی در نمایشگاه دیترویت 2018 داشت و در آنجا گفته شد فروش شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ی GS8 از سال جاری آغاز خواهد شد؛ اما تنش‌های تجاری بین دو کشور باعث شد که چینی‌ها اعلام کنند این خودرو در سال 2020 وارد بازار آمریکا خواهد شد و حالا هم برنامه‌ها دوباره تغییر کرده‌اند. گک همچنین در نمایشگاه دیترویت امسال نیز حضور داشت و اعلام کرد مقر بازوی آمریکایی خود را در ایروین کالیفرنیا تأسیس خواهد کرد.

GS8 در چین با برند ترامپچی عرضه می‌شود اما گفته شده که نام این خودرو در آمریکا به دلیل مشکلات سیاسی‌ای که می‌تواند ایجاد کند تغییر خواهد کرد. البته بسیاری از خودروهایی که این خودروساز به نمایشگاه دیترویت امسال آورده بود از همان نشان‌های ترامپچی برخوردار بودند.

چینی‌ها چندین سال است که به دنبال عبور از سد موانع و ورود به بازار آمریکا هستند اما تاکنون هیچ‌کدام نتوانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند. زوتی اخیراً اعلام کرده نمایندگی‌های خود در آمریکا را راه‌اندازی خواهد کرد و فروش محصولاتش نیز از اواخر سال 2020 در این کشور آغاز خواهد شد. شرکت لینک اند کو و گریت وال موتور هم علاقه‌ی خود به فروش محصولاتشان در آمریکا را ابراز داشته‌اند.

البته به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت هیچ‌کدام از این شرکت‌ها بتوانند وارد بازار آمریکا شوند چراکه آتش جنگ تجاری بین این دو کشور روز به روز شعله ورتر می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.