ایکس 60

دسته موتور عقب ایکس 60 اتومات

دسته موتور عقب ایکس ۶۰ اتومات

دسته موتور یا engine handle بخشی است که موتور را در ماشین شما نگه می دارد. در بیشتر اتومبیل ها ، یک موتور و گیربکس بهم پیچ می شوند و توسط سه یا چهار دسته ( پایه ) نگه داشته می شوند. به پایه ای که گیربکس را نگه می دارد ، دسته گیربکس  گفته می شود و سایر انها دسته موتور نامیده می شوند.

یک قسمت از دسته موتور به بدنه یا قاب ماشین پیچ می شود و قسمت دیگر موتور را در خود نگه می دارد. یک موتور منبع لرزش است ، زیرا دارای بسیاری از قطعات متحرک و چرخان است. وظیفه دسته ی موتور نه تنها نگه داشتن موتور در جای خود ، بلکه کاهش احساس  لرزش ایجاد شده  توسط موتور ، در داخل خودرو است. این قطعات از ماده ای  لاستیکی ساخته می شوند تا ارتباط مستقیم فلز به فلز بین موتور و بدنه اتومبیل وجود نداشته باشد.

دسته موتور تا چه مدت ماندگاری دارد ؟

در برخی از خودروها ، دسته های موتور می توانند عمر خودرو را حفظ کنند. بیشترین مشکلات  دسته موتور را در خودروهای 5-7 ساله مشاهده می کنیم. ماندگاری دسته گیربکس بیشتر است.

علائم خرابی دسته موتور

1. سر و صدای اضافی

متداول ترین علامت خرابی دسته ی موتور (engine handle)  تولید سروصدای زیادی از موتور شما می باشد. گوش خود را برای هر گونه صدای عجیب و غریب ، مانند ضربه زدن  تیز کنید ، زیرا این یک نشانه واضح می باشد به ما می گوید مشکلی پیش آمده است. هر سر و صدایی به طور مستقیم با نصب موتور شما ارتباط ندارد ، اما تقریباً به طور قطع به نوعی از مشکل مربوط می شود که نیاز به بررسی دارد.

2. لرزش

پایه ی موتور ، همانطور که از نامش پیداست ، برای حفظ ایمنی موتور در جای خود طراحی شده است . یکی از اولین نشانه های خرابی دسته موتور این است ک که دچار لرزش بیش از حد شده اید. اگرچه ممکن است اتومبیل شما برخی از صداها را ایجاد کند که به نظر می رسد چیزی لرزاننده است ، اما در این مورد لازم است که  لرزش کاملا  احساس می شود. اثر کاهندگی لرزش توسط دسته موتور ممکن است کاهش یابد ، که این امر لرزش و صدای موتور را از طریق شاسی (قاب) به داخل کابین منتقل می کند.

3. عدم انطباق

موتور ماشین شما  قطعه ای دقیق و پیچیده است. به همین ترتیب ، یکی از مهمترین نقشهای دسته های  موتور این است که موتور به طور صحیح در یک راستا مشخص قرار دهند. این کار برای اطمینان از مساوی بودن ارتفاع ان  از هر طرف است. اگر می بینید موتور شما به یک طرف افتاده است ، مطمئناً نشان می دهد که ممکن است  دسته موتور شما خراب شده باشد.

با چک کردن مرتب موتور در زیر کاپوت از کج نشدگی موتور اطمینان حاصل کنید تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

4. شیلنگ های شکسته رادیاتور و تسمه

دسته موتور خراب  می تواند منجر به آسیب دیدگی تسمه های فن و  یا شیلنگ رادیاتور شود. اگرچه این حالت معمولاً در سرعتهای بالا اتفاق می افتد ، اما مهم است که تسمه ها و شیلنگ های خودرو  خود را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید.

5. آسیب به موتور

این علامت نبوده ، بلکه یک نتیجه است. اگر دسته ی موتور کاملاً از موتور جدا شود ، دیگر پشتیبانی از این قسمت از بین می رود. این امر باعث می شود تا موتور از یک سمت به سوی دیگر پرش کند و تغییر مکان دهد. اگرچه این امر به وضوح به سلامت موتور آسیب می رساند ، اما کارکردن نادرست  وسیله نقلیه شما در این شرایط می تواند باعث تکان خوردن و پرش شدید موتور شود به گونه ای که اجزای آن از بین می روند و خطر ایمنی قابل توجهی برای شما و سایر رانندگان ایجاد می کند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.