شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک جی 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی

پمپ و قفل جک جی 5 جلو چپ و راست

انواع خودروهای مختلف برای قفل کردن درب خودرو دارای سیستم های متفاوتی هستند. به همین دلیل مغزی قفل و سوئیچ اتومبیل بسیار مهم و حساس است. هنگامی که در سمت درب راننده کلید در قفل می چرخد، تمام درب های دیگر خودرو نیز به طور همزمان با درب راننده باز و یا قفل می گردند. این عمل به کمک سولنوئید ها و یا موتور هایی که در درب خودرو تعبیه شده‌ اند، صورت می گیرد. برخی از خودروها به سیستم های دزدگیر مجهز می باشند. در این گونه خودروها تمام درب ها به طور همزمان با فعال شدن دزدگیر نیز قفل می شوند. این عمل به واسطه پمپ هایی که در داخل درب های خودرو نصب شده‌ اند، صورت خواهد گرفت. وظیفه اصلی پمپ های نصب شده در داخل درب‌ ها، قفل و باز کردن درب های خودرو در هنگامی می باشد که راننده از ریموت کنترل و یا سوئیچ خودرو استفاده می‌ کند. به طور کلی می توان گفت پمپ درب اتومبیل به منظور باز و بسته کردن زبانه قفل های درب مورد استفاده قرار می گیرند.
پمپ درب اتومبیل چه هنگام باید تعویض گردد؟
همان گونه که ذکر شد پمپ ها نقش مهمی در باز و بسته کردن درب ها بر عهده دارند و در صورت بروز مشکل برای آن ها باید سریعا مورد بررسی قرار گیرند. در برخی مواقع شاسی قفل به رودری گیر کرده و یا چرخ دنده ها و موتور یکی از پمپ ها گیرپاچ کرده است و به درستی عمل نمی کند. در این وضعیت راننده باید هرچه سریعتر به برطرف کردن مشکل پمپ مذکور بپردازد.
به این دلیل که در این حالت جریان برق بدون هیچ افتی از سیم پیچ پمپ خراب عبور کرده و مجددا بدون وقفه بر مدار قفل مرکزی خودرو اعمال می گردد. در این حالت اتصال کوتاه ایجاد شده و باعث سوختن سایر پمپ ها می شود. در برخی مواقع نیز سوختن یونیت قفل مرکزی رخ می دهد. در این وضعیت بهتر است که راننده سوکت پمپ مذکور را تا زمان رفع نقص بکشد.
در بعضی مواقع دیگر مشاهده می شود که پمپ درب اتومبیل به طور دائم می سوزند. در این هنگام احتمالا یکی از مشکلات زیر به وجود آمده است:
در وهله اول ممکن است که یکی از پمپ ها گیر کرده باشد و سبب سوختن سایر پمپ ها گردد.
همچنین لازم به ذکر است که وجود خرابی در شاسی قفل های درب خودرو نیز سبب سوختن دائم پمپ ها می گردد.
علاوه بر این خرابی در مدار قدرت یونیت قفل مرکزی و یا وجود اتصالی در مدار نیز سبب بروز این مشکل می گردد.
بنابراین اگر پس از یک تعویض، دوباره سوختن پمپ درب اتومبیل رخ داد، باید تک تک پمپ ها و مدار قفل مرکزی بررسی و عیب یابی شوند.
وظیفه پمپ قفل درب خودرو
همانگونه که عنوان کردیم، هنگامی که راننده یا مالک خودرو روی به چرخاندن سوئیچ در قفل درب سمت راننده می آورد، مشاهده خواهید کرد که سایر درب ها نیز باز و بسته می شوند. در این شرایط می‌توان عنوان کرد که سلونوئید و موتورهای تعبیه شده بر روی سیستم قفل مرکزی این فرآیند را انجام می دهند. علاوه بر این خودروهایی که دارای سیستم دزدگیر هستند نیز از یک ریموت کنترل برای این عمل کمک می‌گیرند.
نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که پمپ قفل درب خودرو هنگامی که با استفاده از ریموت کنترل هدایت می‌شود، به چه شکلی وظیفه خود را انجام می دهد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که پمپ نصب شده بر روی درب خودرو با دریافت فرمان باز و بسته کردن درب توسط ریموت کنترل به صورت هوشمند این عمل را انجام می دهد. در واقع یک محرک نیاز داریم که بتوانیم با استفاده از آن به پمپ قفل درب خودرو دستور مورد نظر را ارسال کنیم. وظیفه پمپ تعبیه شده بر روی درب خودرو در این شرایط این است که دستور دریافت شده را به سایر درب ها منتقل نماید.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، پمپ و قفل جک جی 5 جلو چپ و راست یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.