فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم جک جی 5, لوازم ماشین, لوازم یدکی

درب موتور جک جی 5

درب موتور خودرو یک قطعه ظاهری و جزو بدنه خودرو محسوب می گردد که علاوه بر نقش در زیبایی خودرو ، نقش آیرودینامیکی (رفتار جریان هوا و اثر آن بر اجسام متحرک) موثری در برابر مقاومت هوا و فشار آن بر خودرو دارد. این قطعه پوششی فلزی و لولایی بر روی موتورخودرو است که به‌طور کامل سطح روی موتور پوشانده و امکان دسترسی به اجزای تشکیل دهنده موتور برای تعمیر و نگهداری را فراهم می سازد .
طراحی و ساختار درب موتور علاوه بر زیبایی و محافظت از خودرو در تصادفات ، بر روی سرعت ، شتاب و محافظت از موتور و متعلقات آن نقش به سزایی دارد.
درب موتور از 2 بخش لایه داخلی و لایه بیرونی تشکیل شده است که با جوش‎کاری به یکدیگر متصل شده‎اند. روی قطعات بدنه سوراخ‌ها و شیارهایی قرار دارد که محل نصب اجزاء تکمیل کننده درب موتور است. محل و ابعاد این سوراخ و شیارها بسیار مهم هستند. شکل، فرم و ابعاد بسیار مهم هستند بنابراین برای ساخت این قطعات از ورق‌های کششی با کیفیت بالا، و قالب‌ها و دستگاه‌های بسیار گران قیمت استفاده شده است. جهت جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی، از موادی به نام سیلر برای درزگیری قطعات استفاده می‌شود. جنس این سیلر باید به نحوی باشد که در طول مدت استفاده خشک و کنده نشوند.
از آنجائیکه قطعات بدنه عمدتاً فلزی هستند ، لذا باید مقاومت خوبی در برابر زنگ‎زدگی داشته باشند. به این منظور یک لایه رنگ آستری با تکنولوژی پیچیده‌ای به نام ED (Electro Deposition) روی آن قرار می‎گیرد و سپس روی این لایه را رنگ کرده و در کوره، پخت رنگ و آستری در شرایط کنترل شده انجام می‌شود.
یکنواختی ضخامت رنگ، کیفیت و ظاهر خوب، پوشش دهی قطعات با اشکال پیچیده، امکان تولید انبوه در تولید پیوسته، پایین بودن درصد ضایعات رنگ و میزان خروج مواد فرار و نا چیز بودن خطر آتش سوزی در حین پوشش دهی از مزایای دیگر استفاده از روش غوطه‌وری الکتریکی یا همان ED است.
لایه آستری و رنگ خودرو باید از چسبندگی، ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشند تا علاوه زنگ‎زدگی، حتی با برخورد شن و ماسه، و یا خم شدن به راحتی کنده نشود.
وظایف درب موتور
• حفاظت از موتور خودرو
• دسترسی به موتور خودرو
• محافظت از سرنشینان خودرو
• عایقی برای موتور
• زیبایی خودرو
اجزاء تکمیل کننده درب موتور
• میله نگهدارنده درب موتور / جک نگهدارنده
• اهرم / ضامن آزاد کننده درب موتور
• قفل درب موتور
• نمد یا عایق درب موتور (مزایای نصب: کاهش صدای موتور – محافظت از رنگ – گرم نگهداشتن موتور و کمک به یخ نزدن آب رادیاتور و محفظه شیشه شوی در فصل زمستان)
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، درب موتور جک جی 5 یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.