دسته‌بندی نشده

شمع موتور اصلی جک اس 5 اتومات

شمع موتور ( Spark Plugs Iridium ) یکی از لوازم داخل هر خودرو است. این قطعه را می توان در گروه لوازم یدکی خودرو ضروری و مهم دسته بندی کرد. اجازه ندهید اندازه کوچک این قطعه، شما را فریب دهد! شمع در انواع وسیله نقلیه، یک جرقه الکتریکی را از شکاف کوچکی منتشر می کنند و احتراق مورد نیاز برای راه اندازی ماشین فراهم می گردد.
انواع شمع موتور
شمع در خودرو بر اساس جنس ماده ای که از آن ساخته شده است به انواع مختلف دسته بندی می شود:
1- شمع موتور، از جنس فلز مس
شمع در خودرو ساخته شده از یک هسته مسی، ابتدایی ترین و مقرون به صرفه ترین نوع شمعی است که در بازار می توانید خریداری کنید. این نوع شمع قبلاً، متداول ترین نوع در بازار بودند، اما اخیراً شمع های پلاتین و ایریدیوم به دلیل عملکرد برتر، کارایی و طول عمر بهتر، به تدریج جای آنها را گرفته اند. در حالی که بسیاری از موتورها در خودروهای مدرن به راحتی نمی توانند با شمع های مسی کار کنند، تعدادی موتور قدیمی هنوز هم وجود دارد که با استفاده از شمع موتور، مسی، بهتر کار می کنند.
2- شمع موتور، از جنس پلاتین
شمع های پلاتینیوم (ساخته شده از فلز پلاتین) در مقایسه با شمع های مسی، عملکرد و بهره وری سوخت بیشتری را ارائه می دهند، اما به طور قابل توجهی، ارزان تر از شمع های ایریدیم هستند. شمع های پلاتین تقریباً مانند شمع های ایریدیم در دمای پایین تری نسبت به شمع های مسی کار می کنند. همچنین شمع در خودرو از جنس پلاتین می تواند تا دو برابر بیشتر از شمع مسی، در مدت زمان عمر خود، به کار کردن ادامه دهد.
3- شمع موتور، از جنس پلاتینیوم – مضاعف
شمع موتور ، دو پلاتینه، عملکرد ، کارایی و طول عمر بیشتری نسبت به شمع های تک پلاتین دارند. علاوه بر این، معمولاً شمع های دو پلاتینه هنوز هم ارزان تر از شمع های ایریدیم هستند.
4- شمع موتور، از جنس ایریدیوم
بهترین شمع برای موتور خودرو موجود در بازار از جنس “ایریدیوم” هستند. شمع های ایریدیوم ، مزایای زیادی دارند. مسافت پیموده شده سوخت، عملکرد، قابلیت اطمینان و طول عمر در این شمع ها در مقایسه با شمع های دو پلاتینه، بسیار بهتر است. با توجه به مواد پیشرفته و فن آوری نوین که در شمع های ایریدیم در هم ادغام شده است، قیمت این شمع ها گران تر از شمع موتور از جنس مس و پلاتین است. شمع های ایریدیوم برای استفاده در موتورهای با کارایی بالا، بسیار مناسب تر هستند.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، شمع موتور اصلی جک اس 5 اتومات یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.