ایکس 60, شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

تفنگی دستی لیفان ایکس 60 مشکی

در ابتدای کار باید به این نکته توجه داشته باشیم که سیستم ترمز پدالی که اکنون در اختیار ماست، نتیجه‌ی بسیاری از تغییرات و بروزرسانی های متفاوت است. اگر به نسخه قبلی این ترمز، یعنی سیستم کاسه ای سیمی نگاه کنیم، می‌توانیم شباهت های بسیار بیشتری را نسبت به ترمز دستی پیدا کنیم. چرا که هر دو آن ها به وسیله یک سیم با لنت ارتباط برقرار می‌کنند.
اما امروزه دیگر داستان به این شکل نیست. ترمز های پدالی که امروز شاهد آن هستیم، با یک سیستم هیدرولیکی که پایه آن روغن ترمز است کار می‌کنند. به این صورت که نیروی وارده از پدال، به سمت روغن و سپس پیستون ها رفته و در انتها، لنت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما پروسه کار ترمز دستی به چه صورت است؟
ترمز دستی به جای روغن، از یک سیم برای توقف خودرو استفاده می‌کند. خود این سیستم به دو نوع تک سیم و دو سیم تقسیم می‌شود که می‌توانید بسته به مدل خودرویتان، مدل آن را متوجه شوید. در ترمز دستی های تک سیم، تنها یک سیم به اهرم ترمز دستی متصل است.
زمانی که شما اهرم را می‌کشید، این سیم کشیده شده و لنت های دو چرخ عقب (در بیشتر مدل ها) را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این صورت است که خودرو به طور کامل سر جای خود می‌ایستد و به سمت عقب یا جلو حرکت نمی‌کند.
در خودرو هایی که ترمز دستی آن ها از نوع دو سیم است، دو سیم مجزا به اهرم وصل بوده که با کشیدن آن ها، هر چرخ به صورت جداگانه و با نیرویی برابر کشیده می‌ شود.
رایج ترین دلایل خرابی ترمز دستی
مهم ترین قسمتی که ممکن است در این پروسه باعث مشکل شود، خود اهرم ترمز دستی است. ممکن است برای خیلی از شما این سوال پیش بیاید که چرا دیگر قطعات ظریف تر و حساس تر درگیر این خرابی نمی‌شوند؟
باید این نکته را در نظر داشته باشید که پروسه کار ترمز دستی به طور کامل از ترمز پدالی جداست. به این معنا که دیگر شاهد آن پیچیدگی ها و لوله های متعدد روغن نیستیم و صرفا با یک سیم، اهرم و جعبه لنت مواجه ایم. پس طبیعتا خرابی ترمز دستی، با دلایل و نشانه هایی کاملا متفاوت تری همراه است، که در این مقاله به رایج ترین آن ها می‌پردازیم.
همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، اهرم ترمز دستی، یکی از حساس ترین قطعات در این پروسه است. اما این قطعه کوچک چگونه باعث خرابی ترمز دستی می‌شود؟
اولین دلیل شایعی که خرابی اهرم و در نتیجه خرابی ترمز دستی را در پی خواهد داشت، فشار ندادن دکمه ترمز دستی در مدل های اهرمی است. کشیدن این اهرم بدون فشردن دکمه روی آن شاید صدای نسبتا لذت بخشی داشته باشد. اما در بلند مدت دندانه های این اهرم را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نتیجه، پایداری خود را از دست می‌دهد.
دومین موردی که باعث خرابی ترمز دستی شده، ارتباط بدون دلیل کفشک با کاسه است که به نوبه خود یک اختلال تلقی می‌شود. در این حالت، حتی زمانی که ترمز دستی پایین است هم دوباره شاهد اصطکاک هستیم که در نزدیک ترین زمان ممکن باید مورد بررسی قرار بگیرد. اما چگونه از بروز این نقص ها جلوگیری کنیم؟
خودرو طبیعتا یه وسیله مکانیکی است که بعد از مدتی، نیاز به بازبینی و بررسی دارد. صرف نظر از خودرویی که استفاده می‌کنید، حتما به صورت سالانه از سیستم ترمز خود یک بررسی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا اطمینان بیشتری از سیستم ترمز خود در سفر داشته باشید و از بروز حوادث جدی، جلوگیری کنید.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه شما می توانید تمامی قطعات خودرو چینی را تهیه کنید، تفنگی دستی لیفان ایکس 60 مشکی یکی از بهترین محصولات این فروشگاه است.
کیفیت اصلی
قیمت مناسب
تحویل فوری

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.