ایکس 60, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

درب سوپاپ المینومی ایکس 60 اصلی

موتورهای خودرو ماشین های پیچیده ای با سیستم ها و اجزای به هم پیوسته هستند. اگر هر یک از اجزاء در هنگام نیاز به تعمیر یا تعویض علائم ناراحتی منحصر به فرد خود را داشت، تعمیر و نگهداری خودرو بسیار ساده تر بود، اما اینطور نیست. بوی سوختن، سوخت ناقص موتور و حتی نشت روغن می تواند ناشی از مشکلات مختلفی باشد، از مسائل ساده تعمیر و نگهداری گرفته تا آسیب های شدید که در صورت عدم رسیدگی فوری منجر به خرابی می شود.
یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در رابطه با نشت روغن در ماشین تشخیص داده می‌شود، مشکلات مربوط به پوشش سوپاپ و واشر پوشش سوپاپ ، دو جزء ضروری برای محافظت از سخت‌افزار سرسیلندر و جلوگیری از خروج روغن از موتور است. در اینجا به تفکیک دو جزء و اهداف آنها می پردازیم:
درب سوپاپ
درب سوپاپ ، پوششی است که در بالای موتور وجود دارد. سوپاپ های موتور را می پوشاند، ماشین آلات را در برابر عناصر محافظت می کند و از نشت روغن جلوگیری می کند. ترک، خوردگی و ناهماهنگی درپوش سوپاپ می تواند باعث نشت مایع به داخل محفظه موتور و از کار افتادن موتور شود.
واشر پوشش سوپاپ
واشر پوشش سوپاپ نوار نازکی از لاستیک یا چوب پنبه است که مهر و موم محکمی بین درپوش سوپاپ و سرسیلندر ایجاد می کند. از آنجایی که واشر ظریف و مستعد آسیب است، قرار گرفتن مداوم در معرض کثیفی، زباله و گرما به مرور زمان باعث شکننده شدن و ترک خوردن آن می شود و توانایی خود را برای جلوگیری از نشتی از دست می دهد.
علائم و نشانه های خرابی پوشش یا واشر سوپاپ
در بدترین حالت، نشت روغن از روکش سوپاپ یا واشر پوشش سوپاپ آسیب دیده می تواند منجر به از کار افتادن موتور یا حتی آتش سوزی در زیر کاپوت شود، بنابراین در صورت تجربه هر یک از موارد زیر، مهم است که ماشین خود را به یک متخصص معتبر ببرید. علائم و نشانه ها:
بوی روغن سوخته از نشت روغن:
هنگامی که روغن نشت می کند، روی اجزای داغ موتور می چکد تا بوی سوختگی قابل توجهی ایجاد کند.
کثیف شدن پوشش سوپاپ ناشی از نشتی روغن:
روغن نشت کننده کثیفی و زباله را جمع آوری می کند و مخلوط کثیف حاصل به درپوش سوپاپ می چسبد.
روغن موتور کم معمولاً به این معنی است که باید روغن موتور را پر کنید:
چراغ نشانگر روغن کم معمولاً به این معنی است که نیاز به پر کردن است، اما اگر خرابی درپوش یا واشر سوپاپ باعث نشتی شود، اضافه کردن روغن بیشتر مشکل را حل نمی‌کند.
دود سفید از اگزوز:
نشت روغن که با مایع خنک کننده مخلوط می شود، دود سفید رنگی را تولید می کند که از اگزوز خارج می شود.
موتور ناقص و عملکرد ضعیف موتور:
روغن نشت می تواند به لوله های شمع نفوذ کند و باعث احتراق ناقص و عملکرد ضعیف موتور شود.
گرم شدن بیش از حد موتور بدون روغن کاری مناسب:
بدون روغن کاری مناسب از روغن، اجزای موتور می توانند بیش از حد گرم شوند و در نهایت مسدود شوند.
فروشگاه میثم یدک
شما با خرید از فروشگاه میثم می توانید از قیمت و کیفیت کالا مطمئن باشید و همچنین جالب است بگوییم فروشگاه میثم برای هر شهر و استانی ارسال فوری دارد و تنها با ثبت سفارشتان می توانید سریع به کالایتان برسید، بدون واسطه خرید کنید!
با توجه به متعلق بودن قیمت ها لطفا برای کسب قیمت کالای مورد نظر با فروشگاه تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.