جیلی, شاسی, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

میلنگ جیلی شاسی اصلی

میلنگ جیلی شاسی اصلی

میل لنگ یکی دیگر از اجزای موتور خودرو است که نقش مهمی را در موتور خودرو و مکانیسم حرکتی ماشین دارد. البته از آنجا که تمامی اجزای موتور با هم در ارتباط هستند، خرابی و یا اشکال در کار هر کدام از این اجزا می تواند موتور را با خرابی و آسیب روبه رو کند.
میل لنگ چیست؟
پیشرانه خودرو شامل قطعات زیادی است که به یکدیگر وابسته هستند و اختلال عملکرد یکی از آنها می‌تواند کل سیستم را دچار مشکل کند. میل لنگ یکی از قطعاتی است که در موتور و حرکت کردن خودرو نقشی اساسی را ایفا می‌کند. به طور ساده، این قطعه در واقع حرکات خطی پیستون‌های خودرو را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند. لنگ‌های این قطعه به پیستون‌ها متصل هستند و مستقیما حرکات خطی آنها را به حرکات دورانی تبدیل می‌کند.
در خودروهایی با موتور خطی، به تعداد سیلندرها لنگ داریم و در خورجینی‌ها (V) این عدد نصف تعداد سیلندرها است. پیشرانه‌های هشت سیلندر به این دلیل خورجینی ساخته می‌شود که در آنها طول میل لنگ زیاد نشود (همانطور که اشاره شد در موتورهای خورجینی تعداد لنگ‌ها نصف تعداد سیلندر است) و بر اثر گرمای موتور، تاب بر ندارد.
ساختار میل لنگ خودرو
میل لنگ دارای تعدادی تکیه گاه ثابت و تعدادی لنگ متحرک است. در یک سر میل لنگ قطعه ای به نام فلایویل نصب می شود و باعث خنثی شدن ارتعاشات آن می شود. در سر دیگر این قطعه نیز یک چرخ دنده قرار می گیرد که وظیفه به حرکت در آوردن میل بادامک را بر عهده دارد. همچنین در جلوی این چرخ دنده نیز یک پولی (Pulley) نصب شده که مسئول به حرکت در آوردن دینام ، پمپ هیدرولیک، کولر و واتر پمپ است.
به منظور حفظ تعادل در برابر فشار پیستون ها وزنه های تعادلی در میل لنگ قرار گرفته که موجب روان تر شدن حرکت موتور و افزایش دور آن نیز می شود. همچنین ذکر این نکته مهم است که هر چه طول میل لنگ بیشتر باشد تعداد نقاط اتکا نیز باید بیشتر شود تا موتور نرم تر کار کند و احتمال تاب برداشتن آن نیز کمتر شود. در موتور خورجینی به دلیل کوتاه تر شدن طول میل لنگ احتمال تاب برداشتن آن در اثر فشار و گرما کمتر است.
نشانه های خرابی میل لنگ
میل لنگ به هر یک از دلایل زیر باید تعویض شود:
تاب یا خمیدگی بیش از اندازه
ایجاد ترک های عرضی بر روی انگشتی ها یا نقاط اتکا
سوختن لنگ های ثابت و متحرک
شکستگی یا بریدن میل لنگ
از بین رفتن قوس های کناری لنگ ها
فروشگاه میثم یدک
شما با خرید از فروشگاه میثم می توانید از قیمت و کیفیت کالا مطمئن باشید و همچنین جالب است بگوییم فروشگاه میثم برای هر شهر و استانی ارسال فوری دارد و تنها با ثبت سفارشتان می توانید سریع به کالایتان برسید، بدون واسطه خرید کنید!
با توجه به متعلق بودن قیمت ها لطفا برای کسب قیمت کالای مورد نظر با فروشگاه تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.