ایکس 60, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

دنده سی وی تی ایکس 60

دنده سی وی تی ایکس 60

CVT دارای دو محور است که یکی از آن‌ها به چرخ‌های خودرو و دیگری به پیشرانه وصل می‌شود؛ با کمک همین سیستم، فرایند انتقال قدرت بین دنده‌های سبک و سنگین را به نرمی انجام می‌دهد. یکسان بودن ظاهر اهرم کنترل دنده و استفاده از دو پدال گاز و ترمز از شباهت‌های گیربکس CVTبا نوع اتوماتیک یا معمولی است.
گیبرکس‌های CVT نسبت به سایر گیربکس‌ها دارای آرایش ساده‌تری هستند. این نوع گیربکس از دو قرقره مخروطی شکل که یک تسمه محرک V شکل آن‌ها را به هم متصل کرده است، تشکیل می‌شود. یکی از این قرقره‌ها به موتور و دیگری به چرخ‌ها متصل می‌شود. زمانی که پدال گاز را فشار می‌دهید، قرقره دور موتور چرخیده و مخروط بر اساس میزان قدرت مورد نیاز حرکت می‌کند. مخروط دیگر بر اساس این چرخش تنظیم شده تا کشش اولیه را حفظ کرده و این باعث حفظ شتاب گیری خودرو خواهد شد.
توجه داشته باشید که هر دو مخروط به طور مستقل حرکت خواهند کرد و به این به این معناست که نسبت تنظیم تنظیم دنده که در خودروی معمولی وجود دارد، در این نوع گیربکس وجود نخواهد داشت. CVT در واقع یک واحد تک سرعته با نسبت دنده‌های نامحدود است.
تفاوت cvt با اتومات چیست؟
یکی از مزایای اصلی CVT توانایی تغییر مداوم نسبت دنده با تغییر دور موتور است. این بدان معنی است که موتور همیشه در اوج کارایی خود کار می کند. CVT کشش یک موتور پر قدرت را از یک موتور کوچک می گیرد که شتاب سریع تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک استاندارد به رانندگان می دهد. CVT ها به دلیل توانایی بیشتر در کنترل دامنه دور موتور، هدر رفت روغن گیربکس کمتری دارند. همچنین CVT ها نسبت به گیربکس اتوماتیک سنتی وزن کمتری دارند.

در مورد تجربه رانندگی، برخی از رانندگان اظهار داشتند که رانندگی با اتومبیل دارای CVT در مقایسه با گیربکس های اتوماتیک عادی بسیار روان است. آنها دوست دارند که فقط در هنگام کروز یا شتاب گرفتن اتومبیل متوجه تغییر دور موتور شوند.

سرویس CVT با سرویس گیربکس اتوماتیک متفاوت است. CVT ها به روغن، مایع انتقال و قطعات ویژه ای نیاز دارند. شما باید وسیله نقلیه مجهز به CVT را باید نزد یک مکانیک ماهر در تعمیر و نگهداری این نوع ببرید و از روغن گیربکس مخصوص CVT اورجینال استفاده کنید که البته فروشگاه اینترنتی بازرگانی البرز این مشکل را برای شما حل کرده است و بهترین برندها را به صورت اورجینال به شما عرضه می کند.

دیگر مشکلات رایج صاحبان وسایل نقلیه مجهز به CVT شامل از دست دادن ناگهانی شتاب و گرم شدن بیش از حد است. رانندگان از لغزش و لرزیدن شکایت دارند. تسمه های CVT ممکن است دچار کشش و سایش بیش از حد شوند.
فروشگاه میثم یدک
در این فروشگاه تمامی وسایل های خودرو های چینی به فروش می رسد و شما می توانید با خرید دنده سی وی تی ایکس 60 امتیاز بسیاری کسب کنید از جمله: قیمت مناسب، کیفیت عالی، خرید بی واسطه و…

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.