دسته‌بندی نشده

مخزن آب جیلی

مخزن آب خودرو همان رادیاتور خودرو است که وظیفه خنک کردن موتور خودرو و سایر تجهیزات آن را به عهده دارد. در واقع رادیاتور را می‌توان به‌عنوان مخزن آب خودرو درنظر گرفت که با انتقال سریع حرارت از آب به هوا کمک می‌کند که دمای خودرو از حد مشخص شده‌ای بالاتر نرود. از آنجا که موتور خودرو بر پایه سیستم احتراق داخلی سوخت کار می‌کند تولید حرارت در آن امری اجتناب‌ناپذیر است.

این حرارت تولیدی اگر از حد مشخصی بالاتر رود خرابی موتور را به‌همراه دارد. از طرف دیگر کمبود حرارت نیز برای موتور خودرو آسیب‌ زا است. بهترین دما برای موتور ۸ الی ۸۲ درجه سانتیگراد است و این رادیاتور است که کمک می‌کند موتور از دمای مذکور بالاتر نرود.

البته لازم به یادآوری است که موتور خودرو اگر سرد بوده و دمای پایینی نیز داشته باشد اجزای آن به درستی وظیفه محوله خود را انجام نداده و راندمان موتور پایین می‌آید. بنابراین رادیاتور و سیستم خنک‌کننده خودرو نه‌ ‌تنها از گرم شدن بیش از حد مجاز خودرو جلوگیری می‌کند که به خودرو اجازه می‌دهد به دمای بالای مناسب و بهینه نیز برسد. نتالبحح

آیا مخزن آب چه اهمیتی دارد؟

پیش‌تر اشاره شد که برای آنکه موتور خودرو بتوانند بهترین عملکرد خود را نشان دهد باید دمای آن بهینه و مناسب باشد. از آنجا که موتور خودرو دائماً در حال کار است و عمل احتراق پیوسته اتفاق می‌افتد باید به طریقی دمای موتور کاهش یابد. در این جاست که اهمیت رادیاتور مشخص می‌شود. در واقع رادیاتور کمک می‌کند که آبی که اطراف موتور خودرو قرار داشته و دمای آن را کاهش می‌دهد خود نیز خنک شود.

رادیاتور به‌عنوان مخزن آب خودرو مایعی را به کمک پمپ آب یا واتر پمپ در اطراف موتور خودرو به‌حرکت‌درآورده تا حرارت بالای موتور را جذب کند. در واقع این آب با گردش در اطراف سرسیلندها به‌عنوان گرمترین نقاط موتور حرارت تولیدی توسط آن‌ها را دریافت کرده و سبب خنک شدنشان می‌شود. مایع درون رادیاتور خودرو از این قطعه شروع به حرکت کرده و پس از خنک کردن موتور مجددا وارد رادیاتور شده و در آنجا حرارت دریافتی را به هوا منتقل می‌کند. این سیکل پیوسته در حال انجام است.

روش نگهداری

توصیه می‌شود که برای افزایش عملکرد و راندمان رادیاتور آب درون آن پیوسته تعویض شود. رادیاتوری که آب درون آن دچار تغییر رنگ شده و یا گل‌آلود است نمی‌تواند به‌درستی موتور خودرو را خنک نگه‌دارد و بهتر است که شستشو داده شود.

برای شستشو رادیاتور و تعویض آب درون آن شیر تخلیه آب را در این قطعه باز کرده و اجازه دهید این مایع تخلیه شود. بهتر است که در این حالت مدت کوتاهی موتور خودرو کار کند تا آب درون موتور و شلنگ‌ها نیز به‌طور کامل تخلیه شود. سپس آب مقطر و محلول ضدیخ ضدجوش را مطابق با درصد اعلامی از جانب کارخانه سازنده با یکدیگر ترکیب کرده و در درون رادیاتور بریزید. از محلول آب رادیاتور نیز می‌توان استفاده کرد.

نکته کلیدی در اینجا آن است که به‌هیچ‌عنوان از آب لوله‌کشی استفاده نکنید. اگر به آب مقطر دسترسی ندارید آب لوله‌کشی را جوشانده و سپس آن را با محلول خنک‌کننده ترکیب کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند که مخزن آب و رادیاتور خودرو به‌طور پیوسته بررسی شده و سرویس شوند. این کار کمک می‌کند که سلامت موتور خودرو تضمین شده و سیستم خنک کننده آن در بهترین حالت خود به ایفای نقش بپردازد.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود د فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.