فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

انواع سنسور خودرو

 اگر بخواهیم تعریف واحدی از این قطعه ارائه دهیم، می‌بایست سنسور را به عنوان یک وسیله ورودی تعریف کنیم که یک خروجی (سیگنال) را با توجه به یک مقدار فیزیکی خاص (ورودی) فراهم می‌کند.

تقریباً همه موتورهای اتومبیل های مدرن به انواع سنسورهای خودرو مجهز شده اند که می‌توانند اطلاعات گسترده‌ای را دریافت کرده و آن را به بخش‌های مختلف اتومبیل ارسال نمایند. پس می‌توان نتیجه گرفت که سنسورهای خودرو نقش بسزایی را در عملکرد صحیح اتومبیل بازی می‌کنند. اما نکته منفی استفاده از سنسورهای مختلف در اتومبیل، این است که این قطعات پس از خراب شده و ممکن است هزینه‌های گزافی را برای صاحبان اتومبیل در پی داشته باشند. اما کدام سنسورها در وسیله نقلیه شما تعبیه شده‌اند و عملکرد آن‌ها چیست؟ در این مقاله انواع حسگرهای رایج اتومبیل که ممکن است در موتور اتومبیل خود بیابید را خواهید شناخت.

سنسور چیست؟

سنسور می تواند به عنوان وسیله ای تعریف شود که می تواند برای حس کردن یا تشخیص دادن کمیت فیزیکی شبیه نیرو، فشار، کشش، نور و غیره استفاده شود و سپس آن را به خروجی مطلوبی مانند سیگنال الکتریکی تبدیل می کند تا کمیت فیزیکی اعمال شده را اندازه گیری کند. درچند مورد،  یک سنسور ممکن نیست به تنهایی برای تحلیل کردن سیگنال به دست آمده، کافی باشد. در آن نمونه ها یک سیستم شایسته سازی سیگنال برای حفظ ولتاژ خروجی سنسور در محدوده مورد نظر با توجه به دستگاه نهایی که ما استفاده می کنیم، استفاده شده است.

انواع سنسور خودرو

خودروهای مدرن امروزی دارای سنسورهای متنوعی هستند. ممکن است چندین مورد از آنها را بشناشید مانند: سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور MAF،…. . سنسورهای موجود در اتومبیل، به رانندگان این اطمینان را می‌دهند که کارایی خودرو به خوبی حفظ می‌شود. اما مشکل اینجاست که بسیاری از رانندگان از وجود این قطعه در اتومبیل به طور کامل آگاه نیستند و حتی نمی‌دانند که این سنسورها و عملگرهای خودور به چه شکل کار می‌کنند.

سنسور (MAF)

از بین سنسورهای مختلفی که در اتومبیل‌ها استفاده می‌شود، سنسور جریان هوا MAF یک سنسور کنترل شده توسط رایانه است که میزان و چگالی هوای دریافت شده توسط موتور را محاسبه می‌کند. این سنسور می‌تواند از مقدار مناسب هوا برای شرایط بهینه کار برای سوخت موتور اطمینان حاصل نماید. اگر این سنسور معیوب باشد، عملکرد خودرو با اختلال مواجه شده و ممکن است خودرو متوقف شود و میزان مصرف سوخت بالاتر از حد لازم برود.

سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن میزان اکسیژن غیرمجاز موجود در لوله اگزوز را اندازه گیری می‌کند و نشان می‌دهد که سوخت در حال سوختن غنی است یا ضعیف. یک سنسور اکسیژن معیوب سبب عملکرد ضعیف خودرو خواهد شد و از طرفی موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

سنسور سرعت موتور

سنسور سرعت موتور به میل لنگ متصل شده است و سرعت چرخش میل لنگ را کنترل می‌کند. این سنسور وظیفه دارد تا میزان تزریق سوخت موتور و زمان آن را کنترل نماید. در حالی که ممکن است به طرق مختلفی ناگهان موتور خودرو از حرکت بازایستد، این سنسور از این رخداد جلوگیری کرده و اطلاعات لازم را با ECU رد و بدل می‌کند.

سنسور دمای سوخت

سنسور دمای سوخت یکی دیگر از انواع سنسورهای خودرو است که از راندمان مصرف سوخت در خودروی شما اطمینان حاصل می‌کند. هرچه سوخت سردتر باشد، متراکم تر و کندتر می‌سوزد در حالی که سوخت گرم، سریع‌تر خواهد سوخت.در برخی از خودروها، با اتمام سوخت، تعدادی از قطعات آسیب می‌بینند. بنابراین این سنسور اطمینان می‌دهد که مقدار مناسب سوخت تزریق‌می شود تا در حین کارکردن هرچه بیشتر کارآمد ، وسیله نقلیه را روان نگه دارد.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد.کلیک

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.