اخبار

راهنمای خرید برلیانس h330 و برلیانس h320؛ بررسی مشخصات فنی، معایب، آپشن، قیمت و شرایط فروش

راهنمای خرید برلیانس h330 و برلیانس h320؛ بررسی مشخصات فنی، معایب، آپشن، قیمت و شرایط فروش
برلیانس آتو شرکت خودروسازی واقع در چین است، که در زمینه مونتاژ خودرو های شرکت‌ های گوناگون نظیر ب‌ ام‌ و، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینینفارینا و ایتال‌ دیزاین فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر شن‌ یانگ چین قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس فرانکفورت معامله می‌ شود.

 

شرکت برلیانس آتو در سال 1992 توسط یانگ رونگ تاسیس شد و تا سال 2002 تنها به تولید مینی بوس مشغول بود. داستان همکاری برلیانس و ب ام و که در بدو ورود مدل های گوناگون این کمپانی به ایران سر و صدا کرد، از این قرار است که سال 2003 در پی امضای قراردادی بین این دو شرکت برلیانس شروع به مونتاژ و عرضه خودروهای همکار آلمانی اش در چین نمود. شرکت بریلیانس در سال 2012 شمار 650 هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و در همین سال به‌ عنوان ششمین تولید کننده خودرو جمهوری خلق چین شناخته می‌ شود.

 

این شرکت در سال 2007 میلادی تصمیم به امتحان شانس خود در بازار اروپا گرفت. برای این منظور نیز خودروی سدان BS6 را طراحی و روانه این قاره کرد. کشوری که برلیانس برای شروع برنامه اش انتخاب کرد نیز بلژیک بود. اما این برنامه به بن بست رسید و اصلی ترین دلیل آن را می توان فروگذاری برلیانس در ایمنی BS6 دانست

 

این سدان در تست های موسسه EURONCAP تنها موفق به کسب 1 ستاره ایمنی شد؛ بنابراین اکثر افرادی که قصد خرید این خود رو را داشتند از تصمیمشان منصرف شدند. برلیانس تسلیم نشد و با تغییر و بروزرسانی بسیاری از بخش های بدنه BS6 بار دیگر در تست های ایمنی شرکت کرد و این بار موفق به دریافت 3 ستاره ایمنی از EURONCAP شد. اما این بهبود ها افزایش قیمت نهایی خودرو را در پی داشتند، ضمن اینکه شرکت واردکننده خودرو در آن زمان با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کرد. این مشکلات دست به دست هم دادند تا در سال 2010 برلیانس از اروپا عقب نشینی کرده و مزه تجربه ای تلخ را بچشد.

خودروهای سواری برلیانس در ایران توسط سایپا و پارس خودرو مونتاژ شده و می شوند. این خودروها شامل مدل های H330، H230، H220، H230، C3 cross و کراس اوور ناموفق V5 می شوند.

خودروی مورد بحث ما نسخه پیشرفته مدل FSV، یعنی برلیانس H330 / H320 است. مدل H320 هاچبک و H330 سدان هستند و ما در ادامه برای سادگی بیشتر تنها مدل H320 را مورد خطاب قرار خواهیم داد. بد نیست بدانید که از این مدل در زمان معرفی در سال 2013 به تعداد فروش 25 هزار دستگاه فروش رفت.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.