دسته‌بندی نشده

سنسور فشار روغن ایکس 50 اصلی

حفظ فشار روغن مناسب برای روشن نگه داشتن موتور امری حیاتی است که توسط سنسور روغن خودرو باید انجام شود. سطوح فلزی و قطعاتی که در موتور به سرعت در حال حرکت هستند، گرما و اصطکاک زیادی تولید می‌کنند و برای جلوگیری از آسیب به قطعات و موتور، نیاز به روانکاری مداوم دارند. سنسور فشار روغن نقش نظارت بر فشار داخلی را بر عهده دارد و سیگنالی را به فشارسنج روغن خودرو ارسال می‌کند و در صورت بروز مشکل فورا به شما هشدار می‌دهد. این به راننده زمان می‌دهد تا قبل از نیاز به تعمیرات پرهزینه، مشکل را بررسی کرده و آن را برطرف کند. با توجه به نقش مهمی که آن‌ها در سالم نگه داشتن موتور شما دارند.
چراغ هشدار
اگر چراغ هشدار فشار روغن موتور شما روشن شد، حتما به آن توجه داشته باشید. هر زمان که این چراغ روشن می‌شود، حتی اگر می‌دانید سنسور شما از قبل خراب است، بهتر است که آن را بررسی کنید. اگر هشدار دهنده نشان دهد که سطح روغن خوب است و موتور بی صدا و نرم کار می‌کند، احتمالا هشدار فقط یک سنسور خراب را نشان می‌دهد. اگر متوجه شدید که سطح روغن مناسب است، اما صداهای کوبنده یا تیک تیک بلند از موتور می‌شنوید، این می‌تواند به این معنی باشد که پمپ روغن شما کار نمی‌کند و تا زمانی که تعمیر نشود، نباید موتور را دوباره روشن کنید.
چراغ روغن
اگر با فشار واقعی روغن در ماشین خود مشکل دارید، به احتمال زیاد این مشکل متناوب نخواهد بود. روغن موتور در شرایطی نیست که سرعت خود را تغییر دهد و کم و زیاد شود. بنابراین، چراغ چشمک زن روغن احتمالا یکی از نشانه‌های فشار روغن نامناسب است که از طریق سنسور شناسایی می‌شود. توجه داشته باشید که برخی از خودروهای قدیمی ممکن است چراغ فشار روغن اختصاصی نداشته باشند و این مشکل برای آن‌ها بسیار گنگ و ناشناس باشد. ممکن است در خودروهای قدیمی چراغ چک موتور به جای چراغ روغن در بروز این مشکلات روشن می‌‌شد. بنابراین در صورت روشن شدن چراغ چک موتور، بهتر است که روغن را نیز بررسی کنید که سطح روغن و فشار آن را شامل می‌شود.
گیج فشار روغن
اگر گیج ثابتی از فشار بالا دریافت کنید، این موضوع می‌تواند نشان دهنده خراب بودن سنسور باشد. همچنین این امکان نیز وجود دارد که یک اتصال کوتاه داخلی در سنسور به وجود آمده باشد که یک نتیجه ثابت را نشان می‌دهد، یا ممکن است مسیر سیگنال به طور کلی از بین رفته باشد که باز هم نتیجه صفر را ارائه می‌دهد. آسیب به دسته سیم‌ها، دوشاخه پوسیده یا اتصال قطع شده می‌تواند، باعث ایجاد هر کدام از این مشکلات باشد. یک بار دیگر، مهم است که با چک کردن نشانگر و گوش دادن به صدای موتور، فشار پایین واقعی روغن را درست کنید.

به یاد داشته باشید، انتقال بیش از حد روغن می‌تواند، باعث ایجاد فشار کم به دلیل کف کردن شود، که برای وسیله نقلیه شما اصلا خوب نیست، بنابراین هیچوقت روغن را بیش از حد پر نکنید. شکستگی سنسور فشار روغن خیلی کم پیش می‌آید، اما یک خطر بزرگ برای خودرو است. اینکه مجبور شوید هر بار که با این مشکل روبه رو می‌شوید، حتما باید آن را حل کنید و قطعات مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهید که از سالم بودن همه‌ی قطعات اطمینان حاصل شود. یک سنسور خراب نمی‌تواند به شما اطلاع دهد که واقعا در موتور شما چه می‌گذرد تا زمانی که شروع به تولید صداهای عجیب در موتور کند. بنابرین سنسور ارزش آن را دارد که فورا آن را تعویض کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.