جک اس 3, فروشگاه میثم یدک, قطعات خودرو, لوازم ماشین, لوازم یدکی

کمربند جک اس ۵ شرکتی

اگر راننده ای کمربند ایمنی را نبسته باشد و از جلو تصادف کند ، حتی در سرعت های خیلی کم ، به جلو پرتاب خواهد شد و پس از برخورد شدید سر او با شیشه جلو ، شیشه جلو را شکسته و به بیرون خودرو پرتاب خواهد شد ، با توجه به اینکه حساس ترین قسمت بدن انسان سر او می باشد ، احتمال زنده ماندن در اثر چنین برخوردی تقریبا غیرممکن می باشد.

عده ای تصور می کنند از آن جایی که سرنشینان عقب در جلوی خود شیشه ای ندارند ، نیازی به بستن کمربند ندارند و در صورت تصادف ، نهایتا به صندلی های نرم و منعطف جلو برخورد می کنند و برخورد با صندلی جلو ، آسیبی در پی نخواهد داشت.

اما تصاویر و فیلم های تست های تصادف خلاف این تصور را نشان می دهند ، بر طبق مستندات این تست ها و آزمایشات ، چنانی که در شکل زیر می بینید ، سرنشینان عقب خودرو در صورت نبستن کمربند ایمنی ، از جای خود بلند شده و از بالای سر سرنشینان جلو گذشته ، به شیشه جلو برخورد می کنند و پس از شکستن آن از جلوی خودرو به بیرون پرتاب می شوند.

اکنون که با ضرورت استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو آشنا شدید ، لازم است به آسیب شناسی کمربند ایمنی بپردازیم ، سوال اینجاست ، آیا کمربند ایمنی تماما خیر است و هیچ آسیبی نمی رساند ؟ در شکل زیر فردی را مشاهده می کنید که کمربند ایمنی بسته بوده و تصادف کرده ، کبودی ناشی از فشار تسمه بالایی کمربند ایمنی در بدن او کاملا مشهود است ، اگر چه این فرد ، در صورتی که کمربند نبسته بود ، احتمالا دچار ضربه مغزی شده بود و اکنون زنده نبود ولی به هر حال ، کمربند ایمنی به بدن او آسیب جزئی وارد کرده است. فبققثائئ

در سمت راست تصویر زیر آسیب تسمه پایینی کمربند ایمنی در بدن یک فرد را مشاهده می کنید ، اما همانگونه که در سمت چپ تصویر نیز مشاهده می کنید ، کمربند ایمنی بیشترین آسیب را به محدوده شانه و کتف انسان وارد می کند چون کمربند ، بیشترین فشار را به این ناحیه وارد می کند.

برای کاهش آسیب های استفاده از کمربند ایمنی می بایست این دو کار انجام داد.

1- کمربند ایمنی را به درستی استفاده کرد و تنظیمات آن را در ایمن ترین حالت قرار داد.

2- با طراحی و نصب سیستم هایی چون کمربند پیش کشنده و کمربند محدودکننده نیرو ، توسط مهندسان و طراحان صنعت خودرو ، آسیب های کمربند ایمنی را کاهش داد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بستن کمربند ایمنی ، عبور تسمه بالایی کمربند ، از زیر بغل می باشد ( چنانی که در شکل زیر سمت چپ مشاهده می کنید ) در این حالت در صورت تصادف اولا تسمه بالایی به علت سطح اتکای کمتر ، فشار بیشتری را به بدن وارد می کند ، دوما این فشار یه نواحی حساس و بدون حفاظی چون روده و معده وارد می شود ، سوما به علت فاصله داشتن تسمه بالایی از سر فرد ،کمربند نمی تواند به خوبی فرد را مهار کند و در هنگام تصادف ، سر او مقدار بیشتری به سمت جلو می رود که در این صورت آسیب بیشتری به گردن فرد وارد می شود و احتمال برخورد سر او به صندلی ، در و قسمت های دیگر خودرو و حتی سرنشینان خودرو وجود دارد.

این مدل کمربند به گونه ای طراحی شده که قبل از عمل کردن کیسه های هوا یعنی چند هزارم ثانیه بعد از تصادف و یا در برخی خودروها قبل از ایجاد تصادف ( یعنی هنگامی که سنسورهای خودرو احتمال ایجاد تصادف را بدهند ) سرنشین را به صندلی می چسباند ، یعنی با جمع کردن تسمه کمربند باعث محکم شدن راننده به صندلی می شوند ، در این حالت ، سرنشین در موقعیت درست خود قرار گرفته و کیسه های هوا به درستی وظیفه خود را انجام می دهند.

برای درک بهتر به شکل زیر نگاه کنید. هنگامی که خودرو تصادف کند ، بر طبق تصویر شماره یک (سمت چپ تصویر پایین ) ابتدا کمربند پیش کشنده با نیروی شماره یک جمع می شود و راننده را به صندلی محکم می کند ( فلش آبی رنگ) ، پس از آنکه راننده به صندلی محکم شد ، کیسه های هوا عمل می کند ( تصویر شماره 2 ) سپس کمربند آزاد شده و راننده به سمت جلو حرکت می کند و به کیسه هوا برخورد می کند ( تصویر شماره 3 ) ، تمامی این اعمال در کسری از ثانیه اتفاق می افتد.

فروشگاه میثم یدک

شما می توانید محصولات موجود در فروشگاه میثم را از طریق اینترنت سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید. یکی از کامل ترین فروشگاه های موجود در شهر تهران، فروشگاه میثم یدک است. هدف این فروشگاه صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و اطمینان از خرید و پرداختی امن شما همراهان می باشد؛ همچنین می توانید در این فروشگاه از سایر لوازم یدکی ها بهره مند شوبد. کلیک 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.