دسته‌بندی نشده

گربهٔ خوب، نام هاچ‌بک الکتریکی جدید گریت وال!

شرکت چینی گریت وال دو سال پیش برندی بنام اورا (ORA) را برای محصولات الکتریکی خود تأسیس کرد. این برند در نمایشگاه چنگدوی امسال از چهارمین محصول خود با نام اولیهٔ S11 رونمایی کرد و حالا این خودرو آمادهٔ عرضه به بازار چین شده است. یکی از ویژگی‌های اورا شیوهٔ جالب نام‌گذاری محصولات خود است و حالا برای این هاچ‌بک الکتریکی جدید هم نام گربهٔ خوب را انتخاب کرده است.

گربهٔ خوب هاچ‌بک کامپکتی با طراحی بسیار دوستانه‌ای است که به نظر می‌رسد از خودروهایی مثل فولکس‌واگن بیتل و فیات ۵۰۰ الهام گرفته باشد. در جلوی خودرو چراغ‌های گرده ساده‌ای به چشم می‌خورد و با توجه به این که این خودرویی الکتریکی است، از جلوپنجرهٔ سنتی در این قسمت خبری نیست و صرفاً یک ورودی هوای کوچک در پایین سپر آن تعبیه شده است. نمونه‌ای که در تصاویر دیده می‌شود، به رینگ‌های پنج پرهٔ با طراحی رترو مجهز است و طرح بیرونی دورنگ با سقف سفید دارد.

طراحی عقب گربهٔ خوب بسیار جالب است زیرا در اینجا بجای چراغ‌های سنتی، یک چراغ نواری در شیشهٔ عقب آن تعبیه شده درحالی‌که دو چراغ باریک هم روی سپر خودرو به چشم می‌خورد. یک مه شکن در میانهٔ سپر و چراغ ترمز سوم در بالای شیشه هم تکمیل‌کنندهٔ مجموعهٔ چراغ‌های این هاچ‌بک الکتریکی هستند. گربهٔ خوب ۴,۲۳۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۵ میلی‌متر عرض و ۱,۵۹۶ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۵۰ میلی‌متر اعلام شده است.

کابین گربهٔ خوب با یک نمایشگر به هم چسبیده برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، حداقل در تصاویر به‌طور شگفت‌انگیزی لوکس به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان دو پره و تریم شیک دورنگ آبی و سفید با چرم نرم هم از دیگر ویژگی‌های داخل این خودرو هستند.

گربهٔ خوب به یک موتور الکتریکی در محور جلو مجهز است که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بُرد این هاچ‌بک چینی هم ۵۰۰ کیلومتر اعلام شده است. اورا گربهٔ خوب که در کارخانهٔ تایژو گریت وال تولید می‌شود، از ۲۵ سپتامبر در بازار چین عرضه شده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.