دسته‌بندی نشده

بررسی و آشنایی با جک J5

بررسی و آشنایی با جک J5

جِی ای سی (JAC)، یک شرکت اتومبیل سازی است است که در شهر هفئی استان آن هوئی چین قرار دارد و از سال 1999 میلادی تاسیس شده است و در ایران با نام خودروی جک شناخته می شود و شرکت کرمان موتور نمایندگی فروش و گارانتی محصولات این شرکت خودروسازی را در ایران بر عهده دارد.

 

معرفی ، نقد و بررسی جک J5 اتوماتیک

نامش j۵ است و چندان برای ما ایرانی‌ها غریبه نیست‌. j۵ دومین عضو خانواده JAC چین است که به بازار ایران قدم گذاشته. این برند چینی بخش عمده‌ای از خوشنامی‌اش را مدیون خاطره خوب تعداد محدود J۳‌های‌ هاچ‌بکی است که به بازار عرضه شده‌اند‌. کیفیت قابل توجه محصولات این برند در کنار بهره‌گیری از پیشرانه میتسوبیشی و طراحی قابل توجه شرکت پینین‌فارینا ایتالیا از جمله اصلی‌ترین نقاط قوت جک‌ها در بازار ایران هستند‌.

پیشرانه های و مدل های جک J5 :

j۵ ابتدا با پیشرانه ۱,۵ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی ایرانیان را با بزرگ‌ترین محصول جک چین آشنا کرد اما کرمانی‌ها که جای یک خودرو اتوماتیک را خالی می‌دیدند‌، نسخه اتوماتیک آن را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کردند‌. j۵ در نسخه اتوماتیک تفاوت‌های عمده‌ای با مدل دستی دارد و همین تفاوت‌ها موجب شده‌اند تا اختلاف قیمت مدل دستی ۱.۵ لیتری(۴۴.۲ میلیون‌تومان) و اتوماتیک ۱.۸ لیتری(۵۵.۹ میلیون‌تومان) به حدود ۱۱ میلیون‌تومان برسد‌. پیش از ما ایرانی‌ها خود مردم چین اصلی‌ترین منتقدان صنعت خودرو‌سازی‌شان هستند که در مطالب تحلیلی و نظراتشان از JAC در کنار چند برند خودروسازی دیگر چینی به عنوان پرچمداران این صنعت یاد می کنند. JAC به‌تازگی در بین همه خودروسازان فعال در چین از جمله جنرال‌موتورز‌، فولکس واگن و… از نظر میزان تولید در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب رتبه ۲۲‌ام شد و تیراژ حدود ۲۰۳هزار دستگاه را به ثبت رساند‌.

موتور 1.5 لیتری VVT این خودرو موفق به دریافت جایزه بعنوان یکی از 10 موتور برتر چینی در سال 2011 شده است. نسخه عادی این موتور تنها 100 اسب بخار نیرو تولید می کند اما تکنولوژی زمانبندی سوپاپها در مدل VVT توان آن را تا 111 اسب بخار بالا برده و گشتاور را نیز به 146 نیوتن متر رسانده است. با این پیشرانه و گیربکس پنج سرعته دستی، J5 قادر خواهد بود تا نهایتا به سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این شرکت حرفی از شتاب این خودرو نزده و تنها به مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر با سرعت ثابت 90 کیلومتر بر ساعت اشاره کرده است. اما در منابع غیر رسمی، شتاب این خودرو با این پیشرانه 11.8 ثانیه و حداکثر سرعت دست یافته، 188 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.این خودرو با موتور 1.8 لیتری میتسوبیشی با توان 140 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک هم عرضه می شود.

در قلب j۵ اتوماتیک موتور ۱,۸ لیتری میتسوبیشی جایگزین پیشرانه ۱.۵ لیتری در مدل دستی شده است تا فضای رقابت را روی همه هموطنان اتوماتیکش ببندد و با قوی‌ترین آرایش در زمین ایران حاضر شود‌! پیشرانه این خودرو از سری ۴G۹۳D تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است که در چین به تولید می‌رسد و حداکثر قدرت آن در حالی عدد۱۴۱ اسب بخار را نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین رقیبش یعنی امگرند ۷، ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند‌. با این حال حداکثر گشتاور ۱۶۵نیوتن‌متری j۵ در برابر حداکثر گشتاور ۱۷۲ نیوتن‌متری امگرند ۷ جای تامل دارد‌. پیشرانه امگرند ۷ بر پایه یکی از پیشرانه‌های تویوتا طراحی و توسعه یافته و جک نیز با شمشیر میتسوبیشی به میدان رقابت قدم گذاشته است‌. در این میدان تندر ۹۰ ۱۰۵ اسب بخاری با گیربکس ۴ سرعته سعی می‌کند از بیرون گود تنها به اختلاف حدود ۲۰۰ کیلوگرمی وزنش با این دو خودرو دل خوش کند‌.

طراحی JAC J5

j۵ شخصیت متفاوتی نسبت به عمده خودرو‌های چینی دارد؛ شخصیتی که به‌سادگی نمی‌توان صفت کپی‌بودن را به آن نسبت داد. طراحی آن بر عهده شرکت پینین‌فارینا ایتالیا بوده است‌؛ شرکتی که تا‌کنون ده‌ها مدل مطرح فراری نظیر دینو‌، تستا‌روسا و چندین مدل فیات و‌… را در تاریخ ماندگار کرده است‌.

 

شاید عده‌ای با خود بگویند پینین‌فارینا نقشی در طراحی این خودرو نداشته و تنها از نام تجاری آن روی j۵ استفاده شده اما نکته جالب آنجاست که در سایت رسمی پینین‌فارینا در حالی که شرکت‌های چینی زیادی مدعی همکاری با این طراح ایتالیایی هستند، فقط نام JAC در بخش جوایز و افتخارات به چشم می‌خورد. به جرأت اصالت و زیبایی جک را در مقایسه با دیگر چینی‌ها می‌توان ستایش کرد اما j۵ یک زیباروی تو خالی نیست که تنها با چهره‌ای خشن به دنبال جذب مشتریان باشد‌.

 

چرم و متریال استفاده شده در اتاق در بیشتر قسمت‌های داشبورد و روی در‌ها کیفیت خوبی دارند و به هیچ وجه احساس خشکی به شما دست نمی‌دهد‌. روکش چرم صندلی‌ها و فرمان نیز در نگاه اول خود را با کیفیت نشان می‌دهند اما از آنجایی که هیچ دستگاهی برای سنجش کیفیت این تودوزی وجود ندارد، بهتر است بعد از استفاده طولانی‌مدت به بررسی آنها بپردازیم‌. در سمت چپ فرمان سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها با نشان دادن نور سبز روی هر ۴ لاستیک از مناسب بودن وضعیت تایر‌ها خبر می‌دهد و سیستم صوتی نسبتا بزرگ که در میانه کنسول جای گرفته با ورودی‌ USB و ۶ بلند‌گو پشتیبانی می‌شود. مجموعه نمایشگر‌های پشت فرمان با ملودی رنگ آبی در ۳ قاب دایره‌ای بیشتر یادآور خودرو‌های جدید ژاپنی و کره‌ای است‌. کامپیوتر سفری این خودرو علی‌رغم طراحی بزرگ بیانگر اطلاعات کاملی نظیر مصرف سوخت و یا فاصله قابل پیمایش نیست‌. کیفیت تجهیزات کلی اتاق در وضعیت ایده‌آل خودرو‌های لوکس قرار ندارند اما در مقایسه با دیگر خودرو‌های چینی وضعیت قابل قبولی دارند‌. دسته دنده بزرگ به همراه کلید آزاد‌ساز آن قابلیت تعویض به صورت دستی را نیز دارند‌.

ابعاد j۵ در ظاهر تفاوتی بین این خودرو و رقبا را نشان نمی‌دهند اما به محض ورود به اتاق آن به خصوص در بخش صندلی‌ها شگفت‌زده می‌شوید‌. فاصله بین دو محور این خودرو در مقایسه با برادر شیری‌اش در ایران یعنی لیفان ۶۲۰ حدود ۱۰ سانتیمتر بزرگ‌تر است که موجب افزایش بیشتر فضای پای سرنشینان عقب می‌شود‌. علاوه بر این موضوع در j۵ اتوماتیک بر خلاف مدل دستی دریچه‌های سیستم تهویه نیز برای سرنشینان عقب نصب شده است‌.

وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم و وزن آن با سرنشین 1690 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد خودرو 4.59 طول، 1.76 عرض و 1.46 ارتفاع است. و فاصله بین دو محور 2.71 متر می باشد. گنجایش مخزن بنزین 55 لیتر و گنجایش صندوق بار 415 لیتر است که نشان از اندازه فشرده و جمع و جور خودرو دارد. ترمزهای J5 در هر چهر چرخ دیسکی و مجهز به سامانه ضد قفل است. چرخها نیز آلومینیومی 16 اینچی و تایرها نیز با اندازه 205/55 R16 می باشند.

 

ایمنی جک جی 5

j۵ در آزمایش‌های موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفین‌، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمی‌شود که نشان‌دهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است‌. البته این خودرو رقیبی به نام امگرند ۷ را در بازار دارد که علاوه بر این ۵ ستاره، موفق به کسب ۴ ستاره از موسسه اروپایی EuroNCAP شده است‌. با این حال j۵ اتوماتیک همانند رقیبش از سیستم‌های ترمز ABS و EBD استفاده می‌کند اما تعداد کیسه‌های هوایش ۲ عدد برای سرنشینان جلو است.

تجهیزات و امکانات JAC J5

در مقایسه با مدل گیربکس دستی‌، تنها تفاوت ظاهری j۵ اتوماتیک در رینگ‌های این خودرو مشخص است‌. چراغ‌ها در جلو و عقب‌ هالوژنی هستند و ۴ شیشه و آینه‌های جانبی به صورت برقی کنترل می‌شوند‌. سیستم صوتی با ۴ بلندگو در مدل دستی به ۶ بلند‌گو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش می‌رسید‌. بر‌خلاف مدل دستی تنظیم ۴ جهته صندلی جلو در مدل اتوماتیک به قابلیت تنظیم ۸ حالته افزایش پیدا کرده و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شده‌اند‌. سانروف نیز یکی دیگر از آپشن‌هایی است که در مدل اتوماتیک به چشم می‌خورد‌.

 

به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در j۵ اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشن‌های کارا و جدید را در کنار ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به دست می‌آورند که قطعا ارزش پرداخت ۱۱ میلیون‌تومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند ۷ اتوماتیک ۷۱ میلیونی را نیز به شدت به خطر می‌اندازد چرا که تفاوت عمده‌ای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمی‌توان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود ۱۶ میلیون‌تومان می‌رسد!

یکی از نقاط ضعفی که قبال دربررسی مدل گیربکس دستی از آن نام برده بودیم عدم وجود کنترل های روی فرمان بود که در این مدل این نقیصه درخصوص سیستم صوتی برطرف شده است. جزئیات دیگری همانند چراغ های خودکار، وجود تنظیم نور پشت آمپر، نشانگر فشار باد تایرها، چراغ رودری ها، ورودی USB، تهویه خودکار، وجود چهار بلندگو روی درها، تعبیه فضاهای خالی مناسب جهت قراردادن اشیاء گوناگون و وجود قفل صندلی کودک در ردیف عقب سبب می گردد کابین خودرو رضایت شما را جلب نماید در این بین قیمت مناسب ۵۸ میلیون تومانی خودرو نیز عامل دیگری در جلب رضایت مشتریان است.

تست رانندگی JAC J5

روی این گیربکس ۴ سرعته هیچ خبری از کلید‌های حرکت روی برف یا رانندگی اسپرت نیست اما j۵ اتوماتیک شما را برای رانندگی اسپرت نا امید نمی‌کند چرا که کات‌آف موتور آن روی دور ۵۰۰۰ انجام می‌شود و با خیال راحت می‌توانید تا دلتان می‌خواهد آن را بتازانید و از هر گونه کات‌آف زیر ۵۰۰۰ دور در دقیقه که در لیفان ۶۲۰ دیده می‌شود، در امان باشید‌. مصرف اعلام شده توسط رسانه‌های چینی برای این خودرو ۷,۶ لیتر در سیکل ترکیبی است که البته به نظر می‌رسد در حقیقت رقمی حدود ۵ باشد که در طول مدت آزمایش امکان محاسبه آن در غیبت کامپیوتر سفری نبود و البته نحوه رانندگی با خودرو نیز نمی‌توانست عدد دقیقی را به ما نشان دهد‌.

 

سوئیچ j۵ با قابلیت کنترل قفل مرکزی از طریق ریموت طول بلندی دارد و در مقایسه با سوئیچ دیگر خودرو‌ها جلب توجه می‌کند‌. با چرخاندن این سوئیچ موتور با صدای نسبتا قابل توجهی روشن می‌شود و در همان ابتدا عایق‌بندی نسبتا خوب اتاق در مقابل ورود صدای موتور و محیط اطراف جالب توجه بود‌. برای شروع حرکت گیربکس را در حالت D قرار دادیم و با حرکتی نرم خودرو را به مسیری مستقیم رساندیم تا تعویض دنده‌ها و شتاب خودرو در حالت تخت‌گاز را مورد آزمایش قرار دهیم‌.

بر خلاف دیگر خودرو‌های ۴ سرعته با اشاره به تمام قدرت گاز گیربکس با کندی وارد مسیر نمی‌شود و واکنش آن نسبت به میزان فشرده شدن پدال گاز سریع است اما شتاب اولیه خودرو با توجه به ۱۴۱ اسب بخار قدرت چندان جالب توجه نیست که البته این موضوع در مقایسه با خودرو مشابهی مانند تویوتا کرولا صدق می‌کند و در مقایسه با بسیاری دیگر از خودرو‌های چینی به‌مراتب بهتر است‌.

ترمز‌گیری با توجه به وزن خالص ۱۳۵۵ کیلوگرمی که در شرایط آزمایش تا حدود ۱,۵ تن افزایش پیدا کرده بود هیچ‌گونه ضعفی را نشان نمی‌داد. تمایلی در دماغه خودرو به پایین آمدن در هنگام ترمز‌گیری نیز مشاهده نمی‌شد‌. گیربکس ۴ سرعته j۵ به صورت کلی عملکرد قابل قبولی دارد و در هنگام سبقت‌گیری شما را نا‌امید نمی‌کند، چرا که با استفاده از تعویض دنده دستی می‌توانید به راحتی معکوس بدهید و گیربکس هیچ‌گاه به اشتباه هوشمند نمی‌شود تا دنده معکوس شما را پس بگیرد.

در حالت تخت گاز گیربکس تا محدوده شش هزار دور در دقیقه مقاومت کرده، سپس دنده را به دو تعویض می‌کند و تا هنگامی هم که پدال گاز فشرده شود این روند ادامه می یابد، جالب این‌که محدوده قرمز دور موتور همانند خودروهای اسپرت از هفت هزار دور آغاز می گردد و تعویض دنده در دور شش هزار می تواند نکته قابل توجهی برای این گیربکس به حساب بیاید.

در این بین شتابگیری خودرو راضی‌کننده نشان می دهد و این بیشتر به این دلیل است که این مدل حدودا ۳۰ اسب بخار از نسخه گیربکس دستی آن با موتور ۱٫۵ لیتری ۱۱۱ اسبی قدرتمندتر است. در حالت شتابگیری نرمال دنده ها در محدوده ۲۸۰۰ به آرامی تعویض می گردند و چنانچه در سرازیری حرکت نمایید، گیربکس یک‌ دنده سنگین تر می شود. در حقیقت در این محصولات با توجه به رده ای که در آن قرار دارند، گزینه هایی تحت عنوان نرمال و اسپرت وجود ندارد و بیشتر نحوه فشردن پدال گاز و شیب مسیر است که نوع تعویض دنده را برای راننده مشخص می‌کند.

با این حال باید گفت گیربکس کاملا با فشردن پدال گاز و عکس العمل های موتور هماهنگ نشان میدهد و این یکی از ویژگی های مثبت این خودرو محسوب میشود. یکی از ایراداتی که معمولا درمحصولات ارزان قیمت به گیربکس های خودکار وارد می شود، تعلل در تعویض دنده ها به یک شماره پایین تر یا همان دنده معکوس می باشد که در ۲۰۶های اتوماتیک به وضوح قابل مشاهده است، این نقیصه تاحدودی در این خودرو نیز مشاهده می شود اما شدت آن به مراتب کمتر است به نحوی که اگر یک راننده میانسال پشت فرمان قرار گیرد شاید خیلی هم متوجه این تعلل زمانی نگردد و تنها مورد توجه جوانانی قرار بگیرد که به دنبال هیجان هستند.

جک J5 در خارج از ایران و مثلا در برزیل با ضمانتنامه شش ساله به فروش می رسد. روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با اشاره به تلاش JAC موتورز برای تغییر تصورات از محصولات چینی در برزیل، تلاش چینی ها را قابل توجه می داند. مخصوصا در بازاری که خودروهای اروپایی نسل قبل مثل فولکس GOL جولان می دهند.

مشخصات فنی جک J5 اتوماتیک 1.8 :

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده جک
کشور تولید کننده ایران – چین
نام و مدل اتومبیل جک J5 اتوماتیک
شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segmnet
ابعاد
وزن 1315 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1834 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
ظرفیت باک 55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 141 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 78.3 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 4
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 0 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 0 ثانیه
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد : راننده ، سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل به همراه دزدگیر ، دارای قفل ایمنی کودک
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی ، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری رادیو CD ، MP3 , USB
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی 4 حالته صندلی جلو و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آینه ها
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی ، گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو چراغ هالوژن به همراه مه شکن و دارای تنظیم ارتفاع ، چراغهای اضطراری بر روی دربها
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب داخل سپر به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو
سیستم های کمک رانندگی

مشخصات فنی جک J5 دستی 1.5 :

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده جک
کشور تولید کننده ایران – چین
نام و مدل اتومبیل جک J5
شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segmnet
ابعاد
وزن 1315 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1499 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک 55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 111 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 146 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 74 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) 5
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مستقل
کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
مصرف سوخت شهری 7.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 5 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 6.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد : راننده ، سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل به همراه دزدگیر ، دارای قفل ایمنی کودک
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی ، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری رادیو CD ، MP3 , USB
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی 4 حالته صندلی جلو و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آینه ها
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی ، گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو چراغ هالوژن به همراه مه شکن و دارای تنظیم ارتفاع ، چراغهای اضطراری بر روی دربها
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو
سیستم های کمک رانندگی

منابع :
– نمایندگی 1732 کرمان موتور
– پدال
– دنده 6
– خودروکده

-کارگیک

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.