دسته‌بندی نشده

اولین تجربه رانندگی با لینک اند کو 03 جدید

لینک اند کو یکی از جدیدترین برندهای چینی است که وارد صحنه شده و محصولات متفاوت آن توجهات را به خود جلب کرده‌اند. اصلی‌ترین برگ برنده‌ی این شرکت همکاری با ولوو است که تکنولوژی اروپایی را در خدمت این شرکت چینی گذاشته است.

ما قبلاً شاسی بلندهای لینک اند کو 01 و 02 را بررسی کرده بودیم اما این بار سومین محصول شرکت در اختیار ماست ک

ه البته شاسی‌بلند نبوده و 03 نام دارد. علاقه‌ی شدید اروپایی‌ها به کراس اوورها و شاسی بلندها باعث شده تا پایان سال 2020 شاهد عرضه‌ی 01 و 02 در این بازار باشیم اما هنوز مشخص نیست که آیا سدان لینک اند کو هم وارد قاره سبز خواهد شد یا خیر.

خودرویی که در بررسی ما حضور داشته فصل جدیدی را برای لینک اند کو می‌گشاید. این خودرو DNA شرکت را در پکیجی سه جعبه‌ای ارائه کرده و البته موضوع سورپرایز کننده اینکه چراغ‌های جدای خودرو روی یک سدان جمع‌وجور کاملاً بهتر به چشم می‌آیند.

به لطف سانروف پانورامیک، کابین 03 روشن و جادار حس می‌شود. البته این کار باعث کاهش فضای سر سرنشین‌های عقب شده است و این خودرو جادارترین محصول برای خریداران نیست. تونل گیربکسی که پایین‌تر قرار گرفته به راحتی بیشتر سرنشین وسطی کمک می‌کند اما ابعاد کلی خودرو که پهنای زیادی ندارد باعث شده کابین خیلی فراخ به نظر نیاید.

در بخش عقب کابین دو درگاه شارژ USB تعبیه شده و در بخش جلو هم پد شارژ بی‌سیم وجود دارد. در صندوق‌عقب هم می‌توان حداقل دو چمدان بزرگ را جای داد هرچند کمی از فضای صندوق را لولای بزرگ درب آن اشغال کرده است.

خودروی چینی تست ما از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری توربویی استفاده می‌کند که در ولوو XC40 هم دیده می‌شود. نسخه‌ی 2 لیتری این خودرو هم در راه بوده و مدل پلاگین هیبریدی آن نیز اواخر امسال معرفی خواهد شد. لینک اند کو همچنین در حال کار روی مدل پرفورمنسی است که از خودروی سیان ریسینگ الهام گرفته است.

در زمان رانندگی نرمال کمی تفاوت بین حالت‌های رانندگی کامفورت و اسپورت وجود دارد و خودرو سرزنده و پاسخگو نشان می‌دهد؛ اما در زمان سبقت است که تفاوت حالت اسپورت را متوجه خواهید شد چراکه اندک اشاره‌ای به پدال گاز با معکوس کشیدن همراه می‌شود. پدال شیفترهای روی فرمان هم به احساس اسپورت بودن خودرو افزوده‌اند.

این خودرو که از معماری CMA استفاده کرده اکثراً پایدار بوده هرچند مسیر تست ما پیچ‌های تند چندانی نداشت که با آن بتوانیم توانایی‌های خودرو را در زمان تحت‌فشار قرار گرفتن بسنجیم. با نسبت خوب قدرت به وزن و همچنین ضریب درگ 0.27، لینک اند کو 03 حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد.

کنترل‌های صوتی این خودرو برای ناوبری و سیستم تهویه مطبوع بکار می‌روند و همچنین می‌توان با آن پیامک داد یا به یک نفر زنگ زد. در کل لیست تجهیزات این خودرو بسیار سخاوتمندانه تدارک دیده شده و حتی شامل دوربین روی داشبورد فابریک هم می‌باشد. لینک اند کو 03 از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال زیادی همچون ترمز اضطراری خودکار و پایش نقاط کور هم برخوردار است.

لینک اند کو 03 یکی از متقاعدکننده‌ترین خودروی چینی‌ای است که تابه‌حال رانده‌ایم. این خودرو DNA متمایز شرکت را به‌صورت جذاب‌تری ارائه کرده است. اگرچه 03 هنوز در بازار اروپا عرضه نمی‌شود اما شکی وجود ندارد که از نظر کیفیت، آرامش کابین و تجهیزات استاندارد توانایی رقابت با برندهای سطح میانی بازار را دارد. سواری خودرو نیز به‌طور معقولانه‌ای هیجان‌انگیز و درگیر کننده بوده و همه‌ی نقاط مثبت 03 را تکمیل کرده است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.